הסיכונים והסיכויים לפני קבלת החלטה – טורו הכלכלי של אבי עובדיה

נושא השבוע – מחקר שוק /סקירת שוק

השבוע אשתף אתכם באחד הנושאים החשובים לפני קבלת החלטה לפתיחת עסק חדש או לעסק אשר מעוניין להרחיב את פעילותו לתחום חדש .
בכל בתחום בו אנו מעוניינים לעסוק, ראשית יש לאסוף מידע על התחום, לבחון את כל הפרמטרים אשר יעזרו לנו לקבל החלטה האם לצאת לדרך או לא ובכך למנוע טעויות אפשריות וכן לחסוך כסף רב וזמן יקר .

כל יזם/עסק חייב לנקוט פעולות בדרך על מנת לייצר מנגנון אשר יעמיד מולו את הסיכונים והסיכויים לפני קבלת החלטה .
מחקר שוק הוא כלי חשוב עבורנו לקבלת תמונת מצב על שוק מסוים בו אנו מעוניינים לפעול .

היום אתן דוגמה לשאלות הנבחנות במהלך המחקר בתחום הביגוד (חנות בגדים לנשים /גברים ).

איזה מידע דרוש ליזם על מנת לפתוח חנות בגדים?

• בחירת העיר –קבלת החלטה באיזה עיר אתה מעוניין לפתוח את העסק?
• סקירה אודות העסקים בעיר- ביצוע חיפוש בכל ערוץ אפשרי כולל סיור בכל הרחובות הראשיים והמרכזיים אחר עסקים מצליחים בעיר ומובילי שוק
• עלויות שכ"ד – בדיקה מול מתווכים , עיתונים מקומיים , יד 2 , ביצוע שיחות עם בעלי חנויות מקומיים
• לערוך סיבוב בין החנויות המובילות ולשוחח עם המוכרנים על מנת לקבל מושג אודות תנועת הלקוחות
• ספקים – בדיקה מול ספקים אופציונליים האם ניתן להתקדם איתם לפעילות באזור העסקי שנבחר
• בדיקה מול גורמים מוסמכים בנושא עלויות ארנונה , שילוט ,
• בדיקה במאגרי מידע פתוחים בנושא עלויות שכר עובדים לשעה , מחזורי מכירות באזור
• סיכונים – בדיקה על עסקים שנסגרו ו/או נפתחו בשנתיים האחרונות
• פרסום – בדיקת ערוצי פרסום שעסקים באזור משתמשים , בדיקת עלויות פרסום
• מודל רווח – מהו הרווח הנהוג בענף הביגוד ושיטות תמחור לצרכן
• מצב השוק בשנה אחרונה – חיפוש בכל מאגר פתוח אחר כתבות שהתפרסמו בתחום על מנת לקבל תמונת אוירה עסקית
• צמיחה או ירידה בתחום – האם השוק במגמת עלייה או אולי ירידה ? נתון זה ניתן למצוא במאגרי מידע במדיות השונות
• מגמות שוק ואווירה עסקית – האם העסק שאנו רוצים לפתוח הוא רלוונטי או לא ?
• חוזקות וחולשות – במהלך המחקר יעלו נתונים אשר יתנו לכם אפשרו להבחין בין החוזקות והחולשות של המתחרים
• ניתוח המידע – מעבר על כל המידע והסקת מסקנות

לאחר שנבדוק ונענה על כל השאלות הללו, נוכל לעשות שקלול של הדברים והתוצאות ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

אבי עובדיה
הכותב הוא מנכ"ל חברת אס קיי אס טרייד – פיתוח עסקי מקומי ובינלאומי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.