הסכם היסטורי בנמל חיפה

מסגרת מתווה ההפרטה הוחלט גם כי הרוכש האסטרטגי ישקיע בהון החברה סכום של עד מיליארד שקל

לאחר שנים של ניסיונות להגיע לרפורמה מוסכמת באחד מענפי התשתית החשובים בארץ במסגרת הרפורמה במשק נמלי הים, נחתם היום ההסכם ההיסטורי שמבטיח את מוכנותו של נמל חיפה לעידן התחרות שבפתח. ההסכם מהווה צעד גדול ומשמעותי במסגרת הרפורמה בנמלי הים ומעגן שורה של הבנות שיעזרו לנמל חיפה להתייעל לטובת המשק הישראלי בדגש על צרכני ההובלה הימית, תוך הגנה על ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של העובדים.

עם כניסת ההסכמים שנחתמו היום לתוקף, יחלו בביצוע שורה ארוכה של צעדי התייעלות שסוכמו מול הסקטורים השונים ואשר יבטיחו הגברה משמעותית של התפוקות בנמל חיפה, ותאפשר לחברת נמל חיפה לקלוט מטענים רבים יותר ללא צורך בהגדלת כוח האדם בחברה.

לצורך ההיערכות לתחרות, צעדי ההתייעלות המעוגנים בהסכם כוללים בין היתר, תוכנית פרישה מרצון ל-200 עובדי הנמל, אשר יוכלו לפרוש בתנאים אטרקטיביים במיוחד, ובהם תשלומי גמלה חודשים, מענקי פרמיה וחודשי הסתגלות. 30 עובדים יוכלו לפרוש כבר באופן מיידי.

ההסכם מגדיר גם רשת ביטחון לתשלומי פרמיה. עובדי דור ב', שהתקבלו לעבודה עד 12 ביוני 2017, יהיו מוגנים מפני פיטורים קולקטיביים לתקופה של 10 שנים ממועד פתיחת התחרות.

להבטחת חוסנו העתידי של הנמל, ובהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר בוועדת השרים לענייני הפרטה, נמל חיפה יועמד למכירה למשקיע אסטרטגי, תוך מתן עדיפות למשקיע מתחום המכולות בשאיפה להגדלת היקף פעילות הנמל. במסגרת מתווה ההפרטה הוחלט גם כי הרוכש האסטרטגי ישקיע בהון החברה סכום של עד מיליארד שקל, ואף נקבעו מנגנוני הגנה כספי ההשקעה וההון הצבור של החברה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *