"הסכם כניעה משפיל"

"ההסכם מאפשר לטרוריסטים בעזה להתארגן ולהתעצם. החמאס למעשה מכתיב את סדר היום של מדינת ישראל ומוריד את ממשלת ישראל שוב על הברכיים" , כך הגיבו בעוצמה יהודית להסכם על הפסקת אש בין ישראל לחמאס

מפלגת עוצמה יהודית תוקפת את ההסכם של ישראל להפסקת אש עם חמאס למשך חצי שנה: "מדובר בהסכם כניעה משפיל", הגיבו בעוצמה יהודית.

"ההסכם מאפשר לטרוריסטים בעזה להתארגן ולהתעצם. החמאס למעשה מכתיב את סדר היום של מדינת ישראל ומוריד את ממשלת ישראל שוב על הברכיים".

עוד הגיבו בעוצמה יהודית: "ההצהרות של נתניהו לפיהן הוא "ימין חזק" הפכו מזמן לחסרות משמעות. המסר שמקבלים היום ארגוני הטרור הוא שמשתלם לתקוף את מדינת ישראל. הפתרון לעזה הוא אחד: חיסול החמאס, לשוב לשלוט בעזה לעודד את תושביה להגר לארצות אחרות ומנגד לחדש את ההתיישבות היהודית במקום".

הערב חשף רוני דניאל במהדורה המרכזית כי הושגו הבנות בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרי ובסיוע ממשי של נציג האו"ם, על הפסקת האש בין ישראל לחמאס למשך חצי שנה.

ההסכם שלא נכתב על נייר, הוא בעצם הבנות שסוכמו בעל פה בין הצדדים. על פי ההבנות, הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר; שמירת המרחב הביטחוני – 300 מטרים מהגדר; הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף.

ישראל מצידה תאפשר להרחיב את מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו"ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

כל זה אמור להתקיים בחצי שנה. היה ויצליחו הצדדים לשמור על הכללים – הפלסטינים דורשים קצב יישום מהיר – ואז יכנסו לפרק היותר בעייתי, שלב הבא – לוחמי צה"ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים שעוד מוחזקים שם. המצאים היו פה גורם משמעותי, וצריך עוד לראות מה יקרה בשנה הקרובה בהנחה והצדדים יעמדו בתנאים תמורת שקט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *