"הפסיקו את מימון אירועי התמיכה בטרור בתיאטרון יפו"

ארגון בצלמו בשיתוף פורום בוחרים בחיים בקריאה למשרד התרבות והספורט: הפסיקו את מימון אירועי התמיכה בטרור בתאטרון יפו, מכספי משלם המיסים

זו לא פעם ראשונה בה מאפשר תאטרון יפו לערוך כנס על תרבות ואמנות כאשר בפועל מטרתם של כנסים אלו הינם הסתה לטרור ופגיעה בחיילים ובמתנחלים

הכנס הצפוי להערך בתאטרון יפו בתאריך 17.4.19 נושא איתו את הכותרת ערכים ופוליטקה, אך לא כך הוא. בכנס צפוייה לנאום עו"ד לאה צמל אשר מייצגת רוצחים ובני משפחותיהם ורק לאחרונה ייצגה את הרוצח של אורי אנסבכר בבקשה לא להרוס את ביתו.

במכתבם של המשפחות השכולות שעליו חתמו למעלה ממאה משפחות נכתב:"עו"ד לאה צמל מגנה על משפחות רוצחי יקירינו ואף על רוצחי יקירינו ממש. עו"ד צמל עושה זאת מתוך תפיסת עולם התומכת בטרור כנגד חיילנו, וכנגד אלה המתגוררים מחוץ לקו הירוק. בעבר אף נחקרה במשטרה בגין תמיכה זו אך לצערינו לא הועמדה לדין ."

במכתב מציינים המשפחות כי ככל שיוחלט לא לבטל את הכנס מדובר בתקיעת סכין בליבנו ובסיבובו עמוק בתוך גופינו.

עוד צפויים לנאום באותו כנס טרור, קובי סניץ מראשי תנועת החרם "החרם מבפנים". סניץ ינאם בכנס בנושא תמיכת החרם ותמיכה בתנועת הBDS. אותו קובי, שקורא מעל כל במה ובכל הזדמנות להחרים את מדינת ישראל ולהטיל עליה אמברגו נשק. כמו כן אבנר גבריהו מנכל שוברים שתיקה ינאם אף הוא באות הכנס בנושא "אמת "

בפנייה ששיגר ארגון בצלמו באמצעות עורך הדין מיכאל ליטווק לשר האוצר משה כחלוןמבקש ארגון בצלמו לעצור את מימון הכנס ולקנוס את תאטרון יפו אשר כאמור זו אינה הפעם הראשונה בה משתמש התיאטרון לכנסי טרור בשורותיו .
בפנייה אף הודגש כי אין לתנועת החרם הגנה של חופש הביטוי על אחת כמה וכמה חופש המימון

לפיכך אנו מבקים משר האוצר למימוש חוק הנכבא לראשונה. תיאטרון יפו הינו תיאטרון הפועל מתוך נכס עירוני של עיריית תל אביב וממומן על ידי עיריית תל אביב ומשרד התרבות. בערב הבטיחו השרים כחלון ורגב לשלול למקום את המימון אולם בפועל המימון ממשיך כסדרו. דבורה גונן מראשי תנועת בוחרים בחיים שעו"ד לאה צמל ייצגה את משפחת רוצחי בנה:
הדבר הזה הוא הזייה ופגיעה בי בכל רגע ורגע. שאני יממן את אותו אחת שתמכה וייצגה את רוצחי בני ? אני לא מסוגת לשתוק יותר ודורשת די. בטלו את הכנס הזה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "נחצה כאן קו אדום. כנס שקורא לתמוך בחרם יתקיים בנכס עירוני במימון משרד התרבות דבר שמעולם לא היה. ככל שמשרדי הממשלה לא יתעשתו ויחליטו לבטל את הכנס לא יהיה ניתן למנוע כנסי BDS בחו"ל."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *