הפרקליטות החליטה: כתבי אישום בפרשת הצוללות – "יום עצוב למדינה"

הפרקליטות הודיעה כי היא תאשים את דוד שימרון בהלבנת הון. גנור וצ'ייני יואשמו בשוחד. לגבי אבריאל בר יוסף היום לא צפויה החלטה בעניינו

פרקליט המדינה, שי ניצן, אימץ את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) והחליט לשקול את העמדתם לדין של מיכאל גנור, סוכן מספנות טיסנקרופ בישראל, אליעזר מרום (צ'ייני), מפקד חיל הים לשעבר, דוד שרן, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, אליעזר (מודי) זנדברג, שר לשעבר, עו"ד דוד שמרון, רמי טייב, יועץ פוליטי לשר יובל שטייניץ בתקופה הרלוונטית, ויצחק (צחי) ליבר, יועץ תקשורת – בגין מעורבותם בפרשה "3000", כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

העבירות המיוחסות לחשודים: גנור – הצעת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק המפלגות; מרום – לקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס; שרן – לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירה על חוק המפלגות; זנדברג – לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס; שמרון – הלבנת הון; טייב- תיווך לשוחד; ליבר- הלבנת הון וסיוע לעבירות מס. הודעה על כך נמסרה היום לבאי-כוחם של החשודים ונשלחו להם כתבי חשדות. לגבי חשודים נוספים בתיק, תתקבל החלטה בנפרד.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ: "כמי ששירת 38 שנים במערכת הביטחון לא האמנתי שאשמע את המילים שחיתות וביטחון ישראל נאמרות ביחד.
עוד יום עצוב."

ח"כ בוגי יעלון הגיב "אמרתי ואומר גם היום – פרשת רכש הצוללות וכלי השייט ממספנת ׳תיסנקרופ׳, היא פרשת השחיתות החמורה ביותר מקום המדינה, בתחום הביטחון. ממשלה בראשות ׳כחול-לבן׳ תקים ועדת חקירה שתכליתה חשיפת האמת בנושאים שלא נבדקו עד תום בכלל, ולגבי נתניהו בפרט. מוגשים כתבי אישום חמורים נגד המקורבים ביותר לנתניהו, והוא לא ידע? השאלות ששאלתי את היועמ״ש לממשלה בנובמבר 2018, בתום חקירת המשטרה, עדיין נותרו ללא מענה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *