הצבא נערך לגל שני; כוכבי: "מפיקים לקחים"

במהלך הבוקר התקיים יום למידה בו הוצגו סיכום "עד כאן" ולקחים מהתמודדות צה״ל עם נגיף קורונה, בהקשרי הסיוע האזרחי והפעולה הצבאית לצד הנגיף.

צה"ל קיים היום פורום למידה בנושא ההתמודדות עם נגיף קורונה: הפקת לקחים מוכנות לגל שני.

הדיון בנושא התקיים בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות פורום המטה הכללי ומפקדים בכירים נוספים.

במהלך הבוקר התקיים יום למידה בו הוצגו סיכום "עד כאן" ולקחים מהתמודדות צה״ל עם נגיף קורונה, בהקשרי הסיוע האזרחי והפעולה הצבאית לצד הנגיף.

כחלק מהיום, הוצגו מקרי בוחן של יחידות אשר תפקודן השתנה במהלך תקופת הקורונה; מפקד סיירת מטכ"ל, אלוף-משנה י' הציג את אופן פעילות היחידה במערך הבדיקות. בנוסף הציג ראש זירת מחקר טכנולוגי, אלוף-משנה נ' את פעילות מרכז המידע והידע הלאומי.

לאחר פורום הלמידה התקיים טקס הענקת תעודות הערכה לגופים ויחידות בצה"ל, כמו גם לשותפי צה״ל לדרך, על פעילותם עד כה, בתחומי השמירה על רציפות תפקודית וכן על מיזמים שנועדו לתמוך במשק האזרחי ומתן סיוע רפואי.

לאורך היום דנו המפקדים במוכנות צה"ל לגל שני של נגיף הקורונה, בהיבטים צה״ליים רחבים, בדגש על היבטי הפעלת פיקוד העורף בחירום והיבטי פיקוד ושליטה.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שיבח את החיילים על פעילותם בבני ברק ואמר: ״נקראתם לדגל עם פרוץ המגיפה- והתייצבתם, אבל האמת, רובכם הגדול נקרא על ידי צו מצפונו וערכיו, ולכל מקום ונושא שבו נדרשה עזרתכם- הגעתם. עשיתם זאת במסירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת. המאמצים השונים נפרסו לאורכה ולרוחבה של הארץ- לוחמים בסמטאות של בני ברק וירושלים חילקו מזון, חיילים וחיילות פעלו במתן מענה הסברתי לאזרחים, מפקדות ומפקדים סייעו ברשויות המקומיות, במלונות ובבתי החולים, ואנשי היחידות הטכנולוגיות עמלו לילות כימים על פיתוח שיטות ואמצעים מתקדמים לסיוע במאבק. בזכותכם, מפקדי היחידות שעלו על הבמה, ובזכות אלפי המפקדים והחיילים שבשמם אתם עומדים כאן היום, יכולנו לאתגר. המאמץ היה משותף. צה״ל פעל כמקשה אחת ושיתף פעולה עם גופים אזרחיים ועם משרדי הממשלה. צה״ל לא נח על זרי הדפנה, אנחנו לומדים, מתחקרים ומפיקים את הלקחים הנדרשים על מנת לשפר את מוכנותנו להתמודדות עתידית, במסגרת ההיערכות לגל שני, בתקווה שלא יבוא״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *