הקורונה במזה"ת מרימה ראש

לבנון: שיא במספר הנדבקים

המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה הכין סקירה על התפשטות הקורונה במזרח התיכון:

במדינות רבות במזרח התיכון נרשמת עליה חדה בנדבקים בנגיף הקורונה. מספר מדינות מתחילות לחוות את "הגל השני" בעוד אחרות, נדמה כי עברו אותם ומנסות למצוא את הדרכים הנכונות לחזור לשגרה.

לבנון: שיא במספר הנדבקים

לבנון מוכת הפיצוצים והשיתוק הפוליטי נמצאת בעיצומו של גל שני של נדבקים. בשבת נרשמו במדינה קרוב ל-1,400 נדבקים ומספר ימים לפני נשבר השיא מאז תחילת המגפה ומספר הנדבקים עמד על 1,459. מספר המתים עומד נכון ליום שבת על 455.

בין המקרים שנרשמו ביום רביעי היה שר המשפטים לשעבר, האלוף אשרף ריפי, שהודיע לפני שבוע כי בנו חלה בנגיף.

הצוותים הרפואיים מודאגים מכך שמספר בתי חולים בביירות יגיעו ליכולתם המרבית, במיוחד ביחידות לטיפול נמרץ.

דובר אונר"א, הודא סמרה, הזהיר כי גם במחנות הפליטים במדינה ישנה התפרצות של הנגיף ובשל הצפיפות הרבה אנשים לא נשארים בבתים או מסוגלים לנקוט באמצעי ריחוק חברתי.

הרשויות הלבנוניות הודיעו כי שנת הלימודים תפתח מחר (שני) וכי רק תלמידים בוגרים יוכלו לחזור אל ספסל הלימודים.

הוועדה לפיקוח על המוכנות והתגובות של COVID-19 בלבנון המליצה על סגירת כל מועדוני הלילה, הדיסקוטקים והברים עד להודעה חדשה. הוועדה דרשה לבצע סגר על ערים אדומות על מנת שיכנסו לסגר.

עומאן: סגר לילי

עומאן תטיל עוצר לילי במדינה בין התאריכים 11 עד 24 באוקטובר, משעה 20:00 ועד ל-5:00 בבוקר, כחלק מהמאמצים למנוע התפשטות נגיף הקורונה. כך הודיעה ביום שישי הוועדה למדינה למניעת COVID-19.

כל המקומות הציבוריים וחנויות הקמעונאות יהיו סגורים באותם זמנים, ואילו החופים הציבוריים יהיו סגורים כל היום.

כל מי שמפר את הסגר יזכה לנזיפה ותמונתו תפורסם ברשתות החברתיות, אמרו הרשויות.

ההחלטה באה על רקע מספר גדל של נדבקים במדינה. מספר ההרוגים בעומאן עלה על 1,000 ונרשמו עד כה 104,129 מקרים מאושרים של COVID-19.

איראן: גל שלילי – חובת חבישת מסכות בטהראן

נשיא איראן, חאסן רוחאני, הצהיר ביום שבת כי חבישת מסיכה בטהראן היא חובה וכי מי שלא יעמוד בחובה זו יוטל עליו קנס כספי. איראן נמצאת בעיצומו של הגל השלישי ככל הנראה של נדבקי קורונה זאת לאחר שנרשמו בשבוע שעבר 239 הרוגים מהנגיף.

ביום שבת דיווח משרד הבריאות על 195 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות והעלה את המס הכולל ל -28,293. כמו כן נרשמו 3,875 מקרים חדשים של הדבקות, אמרה דוברת המשרד סימה סאדאת לארי לטלוויזיה הממלכתית.

חבישת מסכות הפכה לחובה החל מיולי בשטחים ציבוריים סגורים.

רוחאני אמר בדבריו בראיון טלוויזיוני כי כל מי שנתפס בחוץ ללא מסיכה בעיר הבירה ייקנס מעתה בקנס של 500,000 ריאל ומי שנדבק בנגיף ואינם מבצעים הסגר עצמי או מודיע לחברים ועמיתים על מחלתם, ייקנס בשני מיליון ריאל.

בתי ספר, מסגדים, חנויות, מסעדות ומוסדות ציבוריים אחרים בטהרן נסגרו למשך שבוע ב -3 באוקטובר במטרה להכיל את התפשטות הנגיף. מושל העיר האריך את הסגר ביום שישי בעוד שבוע.
למשטרה, לכוח הצבאי הבסיג' ולפקחי הבריאות יהיו סמכויות להטיל את הקנסות, ולנקנסים יהיו שבועיים לשלם את הקנס, אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה במהלך הפגישה השבועית של צוות המשימות של וירוס הקורונה.

הקנסות מהווים סכום לא מבוטל עבור איראנים שעברו מיתון עמוק מאז שהטילה וושינגטון מחדש את הסנקציות הכלכליות המשתקות בשנת 2018.

שכר המינימום החודשי עומד על כ- 18 מיליון ריאל, בשווי של פחות מ- 60 דולר בעקבות ירידה חדה בשווי המטבע.

מוחמד באגר נובאכט, כלכלן בכיר ויועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, הודיע כי הוא נמצא חיובי ל- COVID-19 ביום שבת.

נובאקט, סגן נשיא איראני וראש ארגון התכנון והתקציב במדינה, צייץ כי מצבו הבריאותי הכללי "חיובי", אך הוסיף כי הוא מאושפז לבדיקה נוספת.

נכון ליום שבת, הנגיף הרג יותר מ -28,200 בני אדם והדביק יותר מ- 496,200 באיראן, על פי נתוני משרד הבריאות.

ערב הסעודית: עליה קלה במספר הנדבקים

בערב הסעודית רשמה 405 מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה ו -22 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות, ומספר הנדבקים הכולל עומד על 338,944 ומספר ההרוגים מ COVID-19 עמד על 5,018, כך הודיע משרד הבריאות ביום שבת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *