הקיץ כבר פה – מה מומלץ לאכול בעונה החמה

איך תזונה מתאימה יכולה לעזור לנו לעבור את העונה החמה הזו בשלום? שעות האור הארוכות הופכות אותנו באופן טבעי לאכלנים צנועים יותר. נצלו את ההזדמנות של ימות הקיץ לאכילה בריאה יותר ושמירה על המשקל

הקיץ מביא איתו הרבה דברים טובים, בעיקר שמחה ומצב רוח משופר מכך שהשעות מתארכות ולא יוצאים מהעבודה בחושך. זאת גם אחת הסיבות שרובנו זקוקים לפחות אוכל ומצליחים לשמור יותר בקלות על תפריט בריא: יש פחות צורך בפחמימות ובמזון כבד ושומני ואז קל יותר לרדת במשקל.

תזונה מאוזנת לאורך היום הכוללת את כל אבות המזון (חלבונים, פחמימות ושומנים) היא הכרחית. התזונה המומלצת כיום, היא תזונה ים תיכונית שתומכת במערכת החיסון.

התזונה הים תיכונית כוללת הרבה ירקות, פירות, שמנים מן הצומח, דגים, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים שקדים וזרעים, מעט מוצרי חלב והפחתה משמעותית בבשר בקר, סוכר וקמח לבן, מזון מעובד, ומלח (נתרן).

להקטין את גודל המנות.

לאכול יותר ארוחות קטנות לאורך היום. ארוחות קטנות יגרמו לתחושה קלה לאורך היום.

לשלב יותר מנות חלבוניות קלות וקרות בארוחות בוקר וצהריים, חם בחוץ, אוכל קליל ימנע כבדות ועייפות במהלך היום.

לשנות את צורת הבישול. במהלך היום אוכלים יותר סלטים קרים עם מנות חלבון או מנות חלבוניות בהקפצה קצרה על מחבת עם ירקות חלוטים. שילוב של קטניות מונבטות, בטטה, גרעיני תירס לייט שניתן להוסיף לארוחה קלה וקרירה.

לשלב דגים טריים כמנת חלבון במהלך היום מספקת לגוף אומגה 3, חומצת שומן חיונית המשפרת מצבי דלקת. אכילת דגים טריים על המחבת היא מנת חלבון קלה ומתאימה לאכילה בעונות חמות.

לאכול ארוחת ערב חמה, ארוחה חמה מלאה בערב "תפצה" על אכילה קלילה לאורך היום תגרום לשובע ותחושה נעימה להמשך הערב. מומלץ לאכול את ארוחת הערב עד השעה 20:00 ולא קרוב לשעת השינה.

להגדיל את שתיית המים. עלייה בטמפרטורה בדרך כלל מגבירה את הצמא ושותים יותר. חשוב מאוד להקפיד על שתייה של 2- 2.5 ליטר ביום. מים זו שתיה מומלצת, למי שמים לא "נבלעים" אפשר להוסיף פלחי לימון, או להכין תמצית מצמחי תבלין כמו עלי נענע, לימונית, לואיזה ולשתות חליטות קרות. במשרדים הממוזגים ובערב אפשר בהחלט לשתות עדיין חליטת צמחים חמה או תה ירוק.

חשוב לאכול ירקות ופירות ב-5 צבעים כדי לספק לגוף את מקסימום הוויטמינים המינרלים ונוגדי החמצון שמספקת כל אחת מקבוצת הצבעים. כל אלו תורמים לחיזוק מערכת החיסון.

להמשיך לעסוק בפעילות גופנית השומרת על חוזק השרירים, על פעילות לב ריאה והכי חשוב שומרת ומשפרת את מצב הרוח.

לתזונה מאוזנת וים תיכונית יש יתרונות בריאותיים רבים ולאחר כמה שבועות תרגישו חלק גדול מהם בעצמכם. הגישה כאן שונה לחלוטין משיטות תזונה שהורגלתם אליהן בעבר: המטרה היא לתת לגוף את מה שהוא צריך, לא להיות רעבים, לא להרגיש מתוסכלים, ולא לעסוק באובססיביות בספירות וחישובים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.