הקמפיין של שוקה הוסר, אלפי לקוחות נוטשים את הביטוח הישיר וחוזרים לבטח דרך שוקה ביטוח

בית המשפט דחה את בקשת ביטוח ישיר לעיכוב ביצוע להסרת הקמפיין "שוקה" בכיכובה של הבדרנית שני כהן אשר השתכרה כ-800,000 ש"ח בשנה, בעבור הקמפיין המצליח בתור מזכירתו של שוקה.

בפסק דינו של השופט בכר נקבע: "הצגת סוכן הביטוח בדרך בה הינה מוצגת בסרטוני הפרסומת, על אף היותה הומוריסטית, נכנסת להגדרת 'לשון הרע' בחוק איסור לשון הרע והיא מופנית בנסיבות אל כלל סוכני הביטוח.

בביטוח ישיר לא יודעים איך להתמודד עם רוע הגזרה, החברה צפויה לשנות חלק מהתשדירים מביטוח ישיר נמסר כי "פסק הדין לא ברור לגבי מה מותר ומה אסור לפרסם. מה הדבר הבא שנפרסם שיעצבן את סוכני הביטוח והם ידרשו שנסיר? הקמפיין מוסר לאחר הצלחה מסחררת ואף זכו לקמפיין המצליח ביותר לשנת 2012 בזכות" שוקה" הצליחו הביטוח הישיר לגייס  עשרות אלפי לקוחות ולהגדיל את הרווחים בצורה משמעותית, המתחרים העיקריים של ביטוח ישיר הם סוכני הביטוח, הקמפיין שוקה התרכז אך ורק בהכפשת הסוכנים והצגתם כגורם מיותר, נהנתן שטס לחו"ל כל הזמן וזאת על אף שמוקדן בחברת הביטוח הישיר מרוויח לא פחות מסוכן ביטוח ממוצע ונהנה מאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר נכון מבחינת תנאים ומשכורות ומפנקת את את עובדי החברה בטיולים סביב העולם למקומות אקזוטיים כמו ניו-יורק ותאילנד בסוף כל שנה.

הסרתו של הקמפיין גרמה ללא מעט חילוקי דעות בין המשפטנים והמפרסמים ששואלים את עצמם מה הגבול שאפשר למתוח ולצחוק על מתחרים, הגבול שהשופט בכר פסק שנחצה  "צביעת הפרסומת בצבעים הומוריסטיים לא רק שאינה מקטינה לטעמי את עוצמת הפגיעה, אלא מחמירה אותה שכן התשדירים, שכולם עשויים אגב באופן מקצוע ומצחיק (סובייקטיבי), מגחיכים את סוכני הביטוח וגורמים להשפלתם כמי שהינם בעלי מקצוע הולך ונעלם וראוי להם שייעלמו כליל מהעולם, בהיות בבחינת סרח עודף בענף הביטוח שקיומם לא נועד לשרת איש אלא את עצמם בלבד".

בכך שוק הביטוח וסוכני הביטוח הצליחו לנצח את הביטוח הישיר שלעתים קרובות אף יקר יותר מהסוכנים שעובדים עם כל חברות הביטוח ומחויבים לעשות השוואת מחירים לביטוח רכב , השוואת מחירים לביטוח נסיעות וזאת על מנת להציע ללקוח את הביטוח הזול והמשתלם ביותר. בנוסף לכך רק הסוכן ביטוח ידאג ללקוח בזמן תביעה ויפעיל את הניסיון הרב שצבר במהלך השנים ואת השפעתו על חברת הביטוח על מנת שהמבוטח ששילם כל חייו את דמי הביטוח בזמן יהנה גם מתשלום תביעות בלי האותיות הקטנות ובזמן.

סביר להניח שפסיקתו של ביהמ"ש תצליח לחסוך למבוטחים של ביטוח ישיר את אחד מתקציבי הפרסום הגבוהים כ-50,000,000 ש"ח בשנה עקב ירידתו של קמפיין "שוקה" מהמסכים,אשר יקטין לוודאי את תקציב הפרסום הגבוהה ויגרום להוזלת מחירים נוספת ב שוק הביטוח ובנוסף לכך תצמצם את שכרו של שיאן השכר בתחום הביטוח רביב צולר מנכ"ל חברת הביטוח הישיר איי.דיי.איי ביטוח הנהנה מעלות שכר של 7.8 מיליון ש"ח !!! וכך גם את עלות שכרם של יו"ר הדרקטוריון וסגנו שעלות שכרם מגיעה לשני מיליון ש"ח לכל אחד וגורמת לתהות מי הוא שוקה האמיתי…

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.