הקרקס של שאשא: מכוני הכושר וגני החיות ייפתחו

וועדת הקורונה הצביעה לפני מספר דקות על פתיחת חדרי הכושר מיום ראשון בשש בבוקר

וועדת הקורונה הצביעה לפני מספר דקות על פתיחת חדרי הכושר מיום ראשון בשש בבוקר. במקביל הועדה קראה למשרד הבריאות לשבת עם נציגי ענף הכושר והסטודיו ולהגיע איתם למתווה פתיחה מחמיר יותר בהתאם למתווה שהוצג לוועדה ע"י אנשי מקצוע מהתחום.

החלטות הועדה: 1. ביטול הגבלות סוף השבוע על האטרקציות התיירותיות, גני החיות, המוזיאונים, פינות החי, חללי התצוגה והרכבלים.

2. בנוגע לפתיחת החנויות והקניונים – הוועדה מבקשת מהממשלה לשקול להפריד בין מקומות פתוחים לסגורים ולהתחשב בחגים של החברה הערבית בשבועיים הקרובים.

3. הגבלת הצו הממשלתי המורה על סגירת חדרי הכושר ליום ראשון בבוקר: אם הממשלה לא תביא עד מועד זה מתווה חדש, חדרי הכושר ייפתחו אוטומטית בשעה 6:00.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) בגילוי-לב: "אינני יודעת מה תהיה ההחלטה אך חשוב שהדברים ייאמרו: אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם כשלא-נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו. אני רוצה שכל החלטה של הוועדה תהיה באופן אמיתי ההחלטה הטובה ביותר, כי הענף חייב יציבות. חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

בתום הדיון הדיון פנתה יפעת שאשא-ביטון לציבור: ״אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו, ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי: תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות ושאו באחריות-אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק אתכם ננצח אותו״.
לטענת נאוה קסלר, יו"ר איגוד המוזיאונים, המוזיאונים תורמים לבריאות נפש הציבור, מיועדים לכל חלקי הציבור, הפעילות בהם איננה מסוכנת, ובכל החודשים האחרונים לא היה ולו מקרה הדבקה אחד, בארץ ובעולם, במוזיאונים. כבר היום יש ירידה חדה במספר המבקרים, בגלל החשש מהדבקה, וגם התרומות פסקו. לפי אלון ספן, מנכ"ל מוזיאון הטבע, המוזיאונים פועלים כולם לפי התו הסגול, ההזמנות רק מקוונות ובכניסה נבדק חומו כל מבקר והוא חו

במידה ומשרד הבריאות לא יגיע להסכם על מתווה הפעילות המלצת הוועדה היא שמועדוני הכושר והסטודיו ייפתחו ביום ראשון ב-0600 על פי מתווה התו הסגול המקורי שעל פיו פעלו עד להחלטה על סגירתם.

קרן שתוי מנכלית קבוצת הולמס פלייס, פנתה לאנשי משרד הבריאות ואמרה "אני וחברי זמינים 24/7. בוא נפעל במשותף על מנת להגיע למתווה המיוחל ונדאג ביחד לבריאות הציבור

המתווה שהוצא על ידי הפועלים בענף הכושר והסטודיו כולל: הצבת חוצץ או מרחק של 2 מטרים בין המכשירים האירוביים במידה ולא ניתן לשים חוצץ; ריווח של 2 מטרים לפחות מכשירי הכוח; והגבלת מספר האנשים בחלל לאדם אחד על כל 10 מ"ר. באשר לשיעורי הסטודיו, מוצע להבחין בין שיעורים דינמיים לבין שיעורים בעצימות נמוכה, ולהגביל את המשתתפים בהם לפי מפתח של אדם אחד על כל 10 מ"ר ואדם אחד על כל 7 מ"ר, בהתאמה, כאשר כמות הנדבקים תהיה פחות מ-500 יחזור המתווה ליחס של אדם אחד על כל 7 מ"ר בחדרי הכושר ובסטודיו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *