הרב פרץ: "מתנער מההודעות שיצאו, סמוטריץ' ואני ניכנס לממשלה ביחד"

מודה ועוזב: אחרי ההתקפות ההדדיות אתמול, מבהיר הרב רפי פרץ: "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש נגד סמוטריץ', נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד"

יו"ר מפלגת הבית היהודי הרב רפי פרץ מתחרט על ההודעה שפרסם יו"ר המטה שלו, ובה הכפיש את יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'.

"בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה", אמר הרב פרץ הבוקר.

"אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לכל אורך הדרך", אמר הרב פרץ.

כזכור, אמש אמרו גורמים בבית היהודי כי "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ. הבחירה הראשונה היא של רוה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. לדבריהם, "רוה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט. כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית. ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שיערך מיד לאחר ההבחירות הקרובות נפיק לקחים".

בבית היהודי המשיכו וכתבו: "לא ברור למה סמוטריץ איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ בוחר לתקוף את רוה"מ במקום להסיק מסקנות. רוה"מ הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט זו הייתה המשימה".

ח'"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי אמר כי "היה מצופה מראש הממשלה, המצהיר השכם והערב על שותפות אמיצה עם הציונות הדתית, שברגע האמת יוכיח את כוונותיו. ככה לא נוהגים שותפים".

בתוך הבית היהודי נמתחה אמש ביקורת על הרב רפי פרץ בגלל התעקשותו לקחת את תיק החינוך במקום להתמקד בקמפיין הבחירות. "לקחת משרד ל-3 חודשים ועוד בזמן פתיחת שנה"ל זה להפקיר את המפלגה בשביל כבוד אישי", אמרו גורמים בבית היהודי.

סמוטריץ’ אף שלף אמש את ההסכם בין שתי המפלגות שמקנה לו את הזכות לבחור ראשון את התיק בממשלה. אך מקורבי הרב פרץ טענו בתגובה כי ההסכם לא רלוונטי, שכן הוא נקבע במערכת הבחירות הקודמת.

בשיחות סגורות טען אתמול יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' כי "נתניהו לא סופר את הציונות הדתית והגיע הזמן שלא ניתן לו להרגיש כאילו אנחנו בכיס שלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *