הרב רפי פרץ: "נלך ביחד עם האיחוד הלאומי, אין ברירה אחרת"

בראיון לעמית סגל בכנס בשבע, אמר הבוקר היו"ר הנבחר של 'הבית היהודי': "אני רואה את בצלאל כאח ואת האיחוד הלאומי כאחים. ברוך ה' המשא והמתן מתקדם בטוב"

עמית סגל: מתי כבר תתאחדו?

הרב רפי פרץ: "אני רואה את בצלאל כאח ואת האיחוד הלאומי כאחים. אנחנו נלך ביחד וברוך ה' המשא והמתן מתקדם בטוב ואנחנו נלך ביחד ואין ברירה אחרת".

שמתי לב שאתה מזכיר את האיחוד ולא את עוצמה יהודית…

"משום שהאיחוד הלאומי היא השותפה הכי טבעית. אני לא נגד איחוד עם עצמה לישראל אבל התנאי שלנו הוא שהשותפים שלנו רואים את מדינת ישראל".

איזה מסר זה לציבור אם אתם שוללים מפלגה שהיא לא רחוקה מבצלאל סמוטריץ'.

"אני חושב שזו הייתה מאז ומתמיד דרכה של הציונות הדתית, דרך המיינסטרים, לא קיציוניות. אבל לפני הכל אני רוצה שנתאחד עם האיחוד הלאומי ואחר כך נראה.

"אם ראש הממשלה מאוד רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר ומרזל. זה גם בסדר. אני ממוקד כרגע בחיבור עם האיחוד הלאומי ורק אחר כך נפתח את השורות.

"אני מאמין שהמסר שלנו כמפלגה מאוחדת יהיה של כבוד לעם, כבוד לצה"ל וזה לא אומר שאנחנו חייבים להסכים על כל דבר. בבית היהודי לא תהיה גדר מפרידה בין השותפים ולא בינינו ובין העם הזה. עשרות שנים אני עוסק בחינוך ואני חושב שיש לי תרומה מיוחדת שמאפשרת לי להיות שר חינוך".

על השאלה אם הוא לא חושב שההתעקשות שלו להתאחד עם אנשים כמותו תביא לנפילת הימין ענה: "התפקיד שלי עכשיו להחזיר הביתה את כל הציונות הדתית, את כל הפריפריה בה הרגישו שמדירים אותם מהמפלגה. זה מטריד אותי האחדות בימין אבל יש לי לפני הכל סדר עדיפות. קודם כל נבנה את ההתאגדות עם האיחוד הלאומי ואח"כ נראה מה הלאה".

בשלב הזה סגל מבקש מהקהל להצביע בעד או נגד איחוד עם עוצמה לישראל. הרוב מרימים את ידיהם בעד.

בהמשך סיפר פרץ: "אני לא מתחרט על החיבוק שנתתי למפנים בגוש קטיף. אנחנו חייבים לדעת שיש גבול למחלוקת. האחדות מנצחת. ביד אחת חיבקתי בוגר שלי שפונה מהמקום וביד שנייה בוגר שהיה בין החיילים המפנים".

עוד סיפר: "אמרתי לרמטכ"ל אשכנזי כאשר פרשתי שאין לי שום דרישות רק דרישה אחת – לא לשים עוד הפעם את הצבא בנקודה הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *