הרשימה השחורה: הגר"ש אוירבאך הגיע לחזק את 'חדוות התלמוד' – תמונות

אמש הגיע הגרש"א לישיבת חדוות התלמוד שנמצאת בלב המערכה מול "הועד למען כבוד רבותינו".

התרגשות רבה במודיעין עילית עם בואו של מרן הגר"ש אוירבאך לעיר התורה והאברכים, מודיעין עילית. למי שמכיר את הלך הרוחות בשערי חסד יודע כי ר' שמואל לא היה מטריח את עצמו ומכתת את רגליו עד לשערי מודיעין עילית.

הגר"ש אוירבאך הגיע במיוחד לישיבת "חדוות התלמוד" – במודיעין עילית, לבוא ולחזק את בחורי הישיבה ובכלל את אנשי הפלג הירושלמי שנמצאים תחת מתקפה של "הועד למען כבוד רבותינו"-  שהוקם במטרה לסמן את הישיבות המזוהות עם 'שערי חסד'.

הישיבות של הפלג הירושלמי נמצאות בצמרת של הישיבות הפותחות בעולם הישיבות, בפלג מעריכים כי  יהיה קשה להכניס אותם ל'רשימה השחורה' ולהעביר אותם מן העולם בהבזק דיו של ראש ישיבה שחבוש בהמבורג לראשו. אולם ישיבות חדשות שעדיין לא התפתחו דיו ועמדו בעין הסערה , נזקקו ל'גב' התומך של המנהיג הרוחני של הפלג הירושלמי. אמש הגיע הגרש"א לישיבת חדוות התלמוד, למה שהוגדר 'כמפגן תמיכה'  בישיבות 'הפלג הירושלמי' שנמצאים  בלב המערכה מול "הועד למען כבוד רבותינו".

כותרות לא יצאו מהביקור, ראש הישיבה דיבר בעיקר על הכנה ל'מתן תורה' – הבחורים ואנשי הצוות יצאו מוחזקים מביקורו של מרן הגר"ש אוירבאך שהבטיח להמשיך לחזק את הישיבות שנמצאות תחת חסותו. GE DIGITAL CAMERA GE DIGITAL CAMERA GE DIGITAL CAMERA IMG_0038 IMG_0046

10 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אוי כמה צחקתי כשקרתי את המשפט הזה
    "הישיבות של הפלג הירושלמי נמצאות בצמרת של הישיבות הפותחות בעולם הישיבות, בפלג מעריכים כי יהיה קשה להכניס אותם ל'רשימה השחורה' ולהעביר אותם מן העולם בהבזק דיו של ראש ישיבה שחבוש בהמבורג לראשו".
    מיסטר עקיבא פלד, או שאתה בני מינצר, או שאתה מליונר, כי בהנחה שאתה לא האפשרות הראשונה, מגיע לך הרבה כסף על האומץ לכתוב כזו בדיחה.

    יהודה |
    הגב
  2. גדול הדור: אליהו הנביא של הדור
    ממשיך דרכו של הגר"א מוילנא

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. האדמו"ר מ"שומרי חסד" (שומרים על מה?)הגיע לישיבה של החסידות
    מה הסקוף?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. יישר כח לרב שהגיע לחזק את המערכה ולבדל אותנו לשני ציבורים, אין לועד שום אינטרס לפגוע באי מי, אלא רק להציף על פני השטח מה שמוגי הלב עושים במחשכים.

    ידל |
    הגב
  5. יושב יהודי בבני ברק ושולח מייל לכמה אנשים ומצליח להביא את הרב אוירבך לקרית ספר תראו את ההצלחה האדירה של הרב פרוליך אין עליו חזק ואמץ העם איתך

    יהושע |
    הגב
  6. הנה לכם כבוד רבותינו: דו שיח שהתקיים בחוה"מ פסח במעונו של הגראי"ל הנה התמליל וקוקר נא לא לצנזר!!!!!
    חול המועד פסח תשע"ד. הגרמ"צ ברגמן בביקור אצל הרב שטיינמן ודן עמו בשמעתתא דחציו עבד וחציו בן חורין, ובדברי הירושלמי וכו'…

    דקה 2:36 בהקלטה:
    הגרמ"צ ברגמן: ברמב"ם כתוב שצריך לחכות לביאת המשיח, חוץ ממה שצריך להאמין להאמין בו ולהיות 'מאמין בביאתו' צריך גם להיות 'מחכה לביאתו'.
    שניידר (מסביר): הרמב"ם הרי כותב שצריך לחכות למשיח, לא רק להאמין אלא לחכות.
    הרב שטיינמן: קיינער איז דאס נישט מקיים? [אף אחד לא מקיים את זה!]
    הגרמ"צ ברגמן (מתפלא): הרמב"ם כותב שמי שלא מחכה הוא כופר בתורה ובנבואת משה, ומביא ראיה…
    הרב שטיינמן (נכנס בדבריו): קיינער איז דאס נישט מקיים ! (אף אחד לא מקיים את זה!)
    הגרמ"צ: אבל הרמב"ם אומר שאם לא, הריהו כופר בתורה ובנבואת משה!
    שניידר (מתפלא): הרי ה'אחכה לו' הריהו מהעיקרים !
    הרב שטיינמן (שוב זועק): אף אחד אינו מקיים את זה! גזירה שאין הציבור יכולין לעמוד בה! גם כאן זה כך, מי מקיים את זה? מי? מי? אומרים שהחפץ חיים היה מקיים את זה, כך אומרים… אולי כן? איני יודע? כך אומרים, אולי כן? אבל גם הוא עדיין אחד בעולם, אחד בעולם. והאם התורה ניתנה רק לאדם אחד?
    הגרמ"צ: אבל הרמב"ם מביא ראיה מהפרשה של בלעם שכתוב "אראנו ולא עתה אשורנו ולא קרוב", איפה כתוב שם שצריך לחכות? הוא מביא ראיה שמשיח יבוא, אבל איפה כתוב ראיה שצריך לחכות לביאתו? בנביאים כן כתוב, אבל בתורה איפה זה כתוב?
    40 שניות דממה
    הרב שטיינמן חוזר לדון בשמעתתא דחציו עבד וחציו בן חורין: ירושלמי …. (המשך לא ברור)
    שוב: חציו עבד וחציו בן חורין…
    הגרמ"צ ברגמן: רציתי לשאול את הראש ישיבה, יש רש"י בהושע, ברש"י כתוב על הפסוק "אפגשם כדב שכול כנמר על דרך אשור" [בפסוק (הושע י"ג ז') כתוב – "ואהי להם כמו שחל כנמר על דרך אשור"], אומר רש"י: "כל אשור שבמקרא דגש וזה רפוי שאינו שם מקום אלא אארוב ואשקוד כמו "אשורנו ולא קרוב". – "אשורנו" הפשט הוא כמו שהאורב יושב ומחכה כל הזמן שמישהו יעבור. כך כותב רש"י בהושע. אולי לזה נתכוון הרמב"ם.
    הרב שטיינמן: לא מדברים על דברים כאלו, לא מדברים על דברים שאף אחד לא מקיים, ממי מדברים?? מדברים על מלאכים?! לא מדברים ממלאכים..
    הגרמ"צ ברגמן (זועק): אבל זה מהי"ג עיקרים??!!!! י"ג עיקרים!!!!!! בימים מקדם אני חושב שיותר חיכו מהיום.
    שניידר (מסביר לרב שטיינמן): בזמנים קדומים חיכו למשיח יותר מהיום.
    הרב שטיינמן: אמת, בגלל שהם היו שבורים ולכן הם חשבו.. (המשך לא ברור)
    שניידר: הרמב"ם הרי אומר "עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא" בי"ג עיקרים, הוא לא מתכוון שזה חיוב הי"ג עיקרים לחכות?!
    הגרמ"צ ברגמן: מהרב מבריסק יש וורט שלם על זה, הרב אומר שאע"פ שיתמהמה עם כל זה אחכה לו. זה לא שאלה ותשובה אלא אומרים את העיקר שאחכה לו.
    הגרמ"צ ברגמן (ממשיך): הרי נחלשים כל העיקרים?! באם את זה אין מקיימים הלא זה נורא! כל העיקרים נחלשים! זה נורא! אם זה לא נורא הכל נהיה חלש, אני אומר שכל העיקרים נחלשים אם אף אחד אינו מקיים את זה.
    הרב שטיינמן: הגמרא אומרת שמאן דאמר אחד אוחז שאין משיח שכבר אכלוהו, (מנסה להיזכר…)
    הגרמ"צ ברגמן עוזר לו את דברי הגמ': " אין משיח לישראל שכבר אכלוהו בימי חזקי'"
    שניידר: חילק ובילק הראש ישיבה מתכוון?
    (הסבר: בגמר' סנהדרין צ"ח ע"ב איתא: "אמר רב גידל אמר רב עתידין ישראל דאכלי שני משיח אמר רב יוסף פשיטא ואלא מאן אכיל להו חילק ובילק אכלי להו לאפוקי מדרבי הילל דאמר אין משיח לישראל שכבר אכלוהו בימי חזקיה")
    הגרמ"צ ברגמן: אבל הרמב"ם הרי פוסק אחרת??
    שניידר מסביר את הרב שטיינמן (שומעים גם את הרב שטיינמן ברקע): הר"י שואל: האם אותו אמורא הוא אפיקורס רחמנא ליצלן?
    (הסבר: בגמרא בסנהדרין צ"ט ע"ט איתא: "ר' הילל אומר אין להם משיח לישראל שכבר אכלוהו בימי חזקיה אמר רב יוסף שרא ליה מריה לרבי הלל וכו' וברש"י מסביר בד"ה: שרא לי מריה: ימחול לו הקב"ה שאמר דברים אשר לא כן עכ"ל, )
    הגרמ"צ ברגמן: אז מה? אז אתה פוסק כמו האמורא ולא כמו הרמב"ם?
    הרב שטיינמן: זה מספיק שנקיים את המצוות שאפשר כן לקיים, (צוחק) הלוואי שאת זה (את המצוות) נקיים..

    שו"ת חתם סופר חלק ב (יורה דעה) סימן שנו, ד"ה והנה:
    האומר אין משיח וקים לי' כרבי הלל (סנהדרין צ"ט) הרי הוא כופר בכלל התורה וכו'.

    מאיר ביר |
    הגב
    • אי אפשר להאמין לאף מילה של כל המצטטים. אבל נדון לגופם של דברים.
      גם אם "באמת משל היה" יש עקבות בסיפור זה לדרכו של רבנו ראש הישיבה לאורו נלך.

      א) ההסתכלות הישירה מול האמת, ולא לטפוח לעצמנו על השכם על גדלותנו ורוממותינו הנעלה, הראש ישיבה שונא שקר ושונא צביעות. אמת לאמיתה.

      ב) לא לעורר על נקודות שבין כה אנו רחוקים מהם באמת, אלא לחפש להתחזק במה שכן שייך אלינו.

      ג) לדון בכל סוגיה בצורה ענינית ולא בססמאות (נ.ב. זה משורש סעיף א', כי מי שחי בססמאות, כך הוא גם לומד). יש כל מיני שמועות וכל מיני מעשיילך על ענין הציפיה למשיח. אך אם נדון לגופה של סוגיה, אין שום מקור לומר דבר כזה. וגם אין שום סברא כך. לידיעת כל בעלי הססמאות, אין מקור לי"ג עקרים בשום מקום, והמושג עיקרים, הם עניני דעות שהר"מ הסיק שבלעדיהם לא תיכון התורה כלל, ולכן הם "עיקרים", ולמשל מי שלא מאמין בתורה משמים, או שלא תהיה מוחלפת, אין לו תורה. וכדו'. וממילא עצם אמונת המשיח היא עיקר ביהדות, אך הציפיה לא יכולה להיות עיקר. וזה שהביא הראש ישיבה ראי' להפלגת הענין ממ"ד שאין משיח לישראל, ודהיינו שלדעת רבי הלל אינו עיקר כלל. ובודאי שלהלכה פסק הר"מ שהוי עיקר, אך מנא לן לומר שהציפיה עיקר, כשאין בזה שום סברא,

      כבר הוציא מי שהוציא חוברת שלמה בענין עם ציטוטים מהח"ח המוכיחים את הענין הנ"ל, אך אין כאן המקום לפתוח בימ"ד בסוגיא זו.

      הבאת דברי החת"ס אינם ענין לכאן כלל, והיא המשך דרכם המפורסמת לזרות בלבול ולהביא ציטוטים בלי קשר.

      המשיכו בדרך זו, ועלו והצליחו בהצגת מערומיכם כת של בעלי מחלוקת מיסודו של אדונכם ורבכם הקבור באדמה
      קורח וסייעתו, הנחלקים על משה רבנו בדברי תורה וליצנות.

      ידל |
      הגב
  7. יופי ליטווקעס תריבו ובהצלחה לשני הצדדים
    העיקר תעזבו אותי מאיסורי אייפון, חרדקים וכל השטויות שלכם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  8. הוא עובד בשירות הוועד? הועד טענו שהישיבה מורדת והגיע ר"ש והוכיח את זה
    טוב מאד יה'בואו להרמת קרנם של מניהגי הדור ויעשה ויפרסם עוד כמה ישיבות
    שנדע מי מורד ומי נאמן. בנתיים בירושלים אין שום ישיבה שמסכימה שהוא יבוא

    יוחנן |
    הגב