השיטה החדשה להנפקת רישיון נהיגה

רוצים לחדש את רישיון הנהיגה או הרכב בעמדות השירות האוטומטיות (רישיומט)? מהיום ניתן לראשונה לשלם ולהנפיק רישיון רכב ונהיגה בעמדות השירות האוטומטיות, באמצעות כל כרטיס אשראי בתוקף, ולא רק באמצעות כרטיס אישי של בעל הרישיון.

עד כה, ניתן היה לשלם ולהנפיק רישיונות רכב ונהיגה ברישיומט רק באמצעות כרטיס האשראי האישי של בעל הרכב או בעל רישיון הנהיגה. הגבלה זאת חייבה את בעל הרישיון להגיע פיזית לעמדות השירות האוטומטיות, ולא איפשרה להשתמש בשירות למי שאינו מחזיק בכרטיס אשראי על שמו.

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, ציינה כי השירות החדש מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי. מדובר בין השאר בביטול החובה לשאת רישיונות נהיגה ורכב, בעת הנהיגה, בביטול משלוח של מיליוני מכתבים בשנה, באמצעות הדואר, קבלת רישיון רכב משולם במייל ובאזור האישי הממשלתי.

הרחבת אפשרות השימוש בעמדות השירות האוטומטיות תגדיל את מספר המשתמשים בעמדות, ותאפשר לראשונה תשלום עבור רישיונות בכל סוגי כרטיסי האשראי. כך למשל, מהיום יוכל כל נהג לחדש את רישיונות הנהיגה והרכב, באמצעות כרטיס האשראי בבעלותו, גם עבור בני משפחתו.

משרד התחבורה הכפיל בשנתיים האחרונות את מספר עמדות השירות הממוחשבות המוצבות בסניפי הסופר-פארם ובמרכזי קניות ועיריות בכל רחבי הארץ, מ-70 ל-130 עמדות. זאת, במסגרת שיפור השירות שמשרד התחבורה מנהיג במערך הרישוי, במטרה להנגיש את שירותי הרישוי לציבור הרחב ולחסוך את הצורך להגיע למשרד הרישוי.

מדי שנה מבוצעות כ-1.2 מיליון פעולות בעמדות השירות האוטומטיות ברחבי הארץ. כ-70% מהן חידוש וכפל רישיון רכב, 22% חידוש וכפל רישיון נהיגה ו-8% בקשות מידע אודות הרכב והנהג. יצוין כי בירור נקודות חובה לנהג ומידע על עברו של הרכב ימשיך להתבצע אך ורק בשימוש בכרטיס האשראי האישי של הנהג.

עמדות השירות העצמי (רישיומט) מספקות שירות במהלך רוב שעות היממה ומאפשרות לנהג הרכב לשלם ולהנפיק רישיון נהיגה זמני ורישיון רכב קבוע, לברר את מצב נקודות החובה שנצברו לחובתו באמצעות תדפיס מפורט הכולל את עבירות התנועה, מועדי ביצוע העבירות ואמצעי התיקון הנדרשים בגינן.

כמו כן, יכול בעל הרכב לקבל מידע מפורט על עברו של הרכב הכולל תדפיס נגיש וזמין המגביר את השקיפות בעת רכישה ומכירה של כלי רכב משומש. המידע כולל בעלויות קודמות והגבלות, כך שרוכש רכב משומש יוכל לראות אם הרכב היה רשום בעבר על שמה של חברת השכרה או ליסינג וכן אם הרכב משועבד או מעוקל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *