השכרת רכב – איזה רכב מתאים לכם?

אנחנו יודעים שבחירת רכב להשכרה יכולה להיות החלטה לא פשוטה בכלל, בייחוד כשאתם רק מגששים בתחום ואין לכם הרבה ניסיון עם השכרת רכב. אם המציאות שתיארנו עד עכשיו מתארת גם אתכם, סידרנו לכם מאמר שיסייע לכם לבחור את הרכב המתאים לכם בדיוק מא' ועד ת'!

שלב ראשון: הכירו את סוגי הרכבים הקיימים

אם אתם כבר יודעים פחות או יותר איזה רכב תרצו, תוכלו לדלג על הפסקה הזו, אך אם לא – חשוב מאוד שתעשו סקר קצר עם עצמכם והאפשרויות, ותגבשו לעצמכם דעה בנושא. ייתכן ותמצאו סוגי רכבים שיפתיעו אתכם, או שיתנו לכם רעיונות חדשים ויצירתיים לחופשה הבאה. סוגי הרכבים הנפוצים הם: מיני, משפחתיות, ג'יפים, רכבים גדולים ורכבי יוקרה).

שלב שני: איזון עם המחיר

תוך כדי הבדיקה שאתם עושים, שימו לב גם לעניין המחיר, ומה הוא כולל כמובן. עשו לעצמכם רשימה של מרכיבים חשובים שתרצו לבדוק ברכבים, וכן גם את המחיר המקסימלי שתוכלו לשלם על ההשכרה. הבדיקה הזו (והרשימה הזו) תעזור לכם כשתבואו לבחור רכב פיזית, או כשתגיעו להיוועץ עם חברת ההשכרה, שכן, במידת הצורך החברה תוכל להציע לכם רכבים אחרים המתאימים לדרישות.

שלב שלישי: בררו על הרכב המוצע לכם

הבירור צריך להיעשות משני כיוונים: ראשית, יש לבדוק את נתוני הרכב עצמם, כפי שהם מופיעים בחברת ההשכרה (וכשצריך, יש לבדוק גם את ההיסטוריה שלו). שנית, יש לברר האם מדובר ברכב שיתאים לאופי הנסיעה המתוכננת מבחינת אמינות הרכב, נפח מנוע, אופציות הקיימות בו וכד'. קחו בחשבון למשל, שרכבי מיני נוטים להיות איטיים יותר בעליות, ורכבים גדולים מאוד מאוד בד"כ לא נוחים בערים.

שלב רביעי: הגיע הזמן לבחור תוספות

בייחוד כשיש לכם ילדים, חשוב להכיר תוספות שונות לרכבים המושכרים (תוספות סטנדרטיות ולא סטנדרטיות כאחד, בעולם השכרת רכב) , כמו כסא ילדים\תינוקות, גג שמש, גאג'טים שונים לרכב, וכן הלאה. גם כאן יש לקחת בחשבון את המחיר לעומת מה שתקבלו בפועל, אולם אם יש תוספות שתרצו לבדוק, אל תהססו לעשות זאת משום שייתכן והן ישתלמו לכם כלכלית.

ולבסוף: לא לשכוח את האותיות הקטנות!

בדומה לתחומים אחרים, חשוב מאוד לא ללכת שבי אחרי מחירים זולים ולברר באמת מה תקבלו תמורת המחיר. קיימים חוזים המכילים למשל הגבלות לא נוחות לנהגים (שכל חריגה מהן תעלה לכם ביוקר), הגבלות על הק"מ וכן הלאה.

לסיכום, חשוב לזכור שהשכרת רכב בישראל יכולה להיות משתלמת ביותר, אולם רק אם תבחרו את הרכב המתאים לכם מכל הבחינות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *