השר אקוניס: "לא נהיה מדינת הלכה. נקיים עבודות בשבת"

שר המדע אופיר אקוניס התייחס לטענות ליברמן על כך שהליכוד מוביל את ישראל למדינת הלכה: "העבודות יתקיימו על מנת לא לפגוע בחיילים והאזרחים שמשתמשים ברכבות. לא נהיה מדינת הלכה"

גם הליכוד מצטרף ל'מאבק' נגד "מדינת ההלכה"? לאור המאבק המסתמן על הקול החילוני בכלל, ובפרט על הקול הרוסי, התייחס הבוקר שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, לנושא הרגיש שצפוי לתפוס מקום מרכזי בסדר היום של מערכת הבחירות הקרובה.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב', ציין אקוניס כי הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו "לא ייתן יד להפיכתה של ישראל למדינת הלכה. אם יש צורך לקיים עבודות בשבת – הדבר הזה יתקיים", אמר אקוניס. "יהיו עבודות בשבת על מנת שלא לפגוע בעשרות אלפי החיילות והחיילים, האזרחיות והאזרחים, שצריכים להשתמש ברכבות. אין פה שום שבירה של הסטטוס-קוו הקיים".

על חוק הגיוס אמר אקוניס: "יש לנו כוונה מוחלטת לראות יותר ויותר חרדים מתגייסים לצה"ל, וזה אגב גם קורה בפועל עכשיו. הליכוד, וגם אני, רואים ערך עליון בגיוס לצה"ל, יש לנו מחלוקת עם החרדים בעניין הזה, זה נכון, אבל נמשיך לפעול לשילובם, ובסופו של דבר בעיני זה גם לטובתם. אני בעד שירות מלא לכולם".

אקוניס התייחס לליברמן גם באופן ישיר כשאמר: "גם אם ליברמן יחזור על השקר שלו על מדינת הלכה בכל פעם שהוא ידבר עד לבחירות, זה עדיין לא יהפוך את זה לאמת. ישראל תחת הליכוד בראשות נתניהו, ואגב לא רק בראשות נתניהו, הייתה תמיד מדינה יהודית דמוקרטית, לא מדינת הלכה. וכך גם נמשיך".

רק אתמול נפגשו ראש הממשלה נתניהו, השר זאב אלקין ואנשי מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד עם 25 נציגים של המגזר הרוסי שעבדו ביחד עם "ישראל ביתנו" והחליטו להעביר את תמיכתם לליכוד. השר אלקין, יוצא ברית המועצות בעצמו, אמר לאחר הפגישה: "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות, הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך. הדרך להשפיע היא בשותפות אמיתית עם הליכוד – והשותפות הזאת מתחילה היום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *