השר לוין: "2019 הייתה שנת שיא"

שר התיירות יריב לוין הציג היום (א') בישיבת הממשלה את פעילות משרד התיירות בשנת 2019, שהביאה לשיא כל הזמנים בכניסת תיירים לישראל – 4.55 מיליון ולתנופה בהקמת מקומות לינה בישראל.

השר לוין אמר כי התיירות היא מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי והציג את התרומה במספרים: סך ההכנסות מתיירות נכנסת בלבד בשנת 2019 הגיע לכ-22.5 מיליארד ₪. כמו כן, כלל המועסקים הישירים בתעשיית התיירות בשנת 2019 היה כ-153,000 איש, מתוכם 13,600 מועסקים חדשים.

השר הציג לשרי הממשלה את המהפכה במדיניות השיווק שבוצעה בשנים האחרונות, אשר כוללת בין היתר, מעבר ממיקוד בתיירות צליינית לתיירות של חופש ונופש. כמו כן, הסביר השר לוין על מעבר לשיווק תתי מותגים בישראל, כמו למשל תל אביב וירושלים, שמשווקים בקמפיין Two Cities One Break. המותג אילת – שמשווק בעונת החורף באירופה עם סרטון של מעבר חד מכפור לשמש, וחופים עם מזג אוויר נוח כל השנה. פיתוח מותג הנגב, שמשווק לאירופאים כאופציה לנופש פעיל בחורף.

בנוסף, הוצגה לממשלה המהפכה בשיווק בחו"ל, שכוללת מעבר מפעילות שיווקית מול סוכנים קטנים אל פעילות שיווקית מול סוכנים מרכזיים בעולם כמו Lastminute, C Trip, פרייס-ליין, אקספידיה, טריווגו ועוד. השר הדגיש כי המשרד עובד עם סוכני התיירות הדיגיטליים הגדולים בעולם, באופן בו הם מקבלים תשלום לפי מכירות בפועל – תמריץ שהוא גורם מכריע בגידול בתיירות.

השר לוין פירט גם על השווקים החדשים בהם פועל המשרד בהצלחה גדולה, ואשר מציגים גידול של עשרות אחוזים בכניסות תיירים לישראל לעומת שנים קודמות: סין, הודו, רומניה ופניה לקהל היספני דתי.

השר הציג את ההצלחה של נוהל תמרוץ חברות תעופה בנתב"ג ובאילת, שהביא לפתיחת 17 יעדים חדשים לאילת (45-50 טיסות בשבוע), ו-23 יעדים חדשים לנתב"ג (58 טיסות בשבוע). השר הזכיר כי לפני הפעלת הנוהל נחתו באילת כ-4 טיסות בשבוע בלבד.

השר לוין הציג לממשלה את פעולות המשרד להגדלת היצע חדרי המלון וביניהן: הפחתת רגולציה, הגדלת המענק שנותן המשרד ליזמים המקימים מלונות עממיים (עד לשליש מגובה ההשקעה המוכרת), מענקי הסבה והשבה של מבנים למלונאות, וכן הרחבת מפת אזורי העדיפות לקבלת סיוע.

השר עדכן שלאחרונה אושר התקציב להקמת הרכבל בירושלים, שצפוי לשנות מן היסוד את התיירות באגן העיר העתיקה. פרויקט הרכבל צפוי להקל את בעיית הנגישות התחבורתית ויאפשר לא רק הגעה קלה ובטוחה, ללא פקקים, וללא זיהום אוויר, אלא גם יאפשר לקלוט את המספרים ההולכים וגדלים של התיירים המגיעים למקומות הקדושים בעיר העתיקה. השר הדגיש כי הרכבל יאפשר לשדרג את חווית התייר לרמה הבין לאומית הגבוהה ביותר על רקע נוף מרהיב ביום ובלילה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *