התעוררו: בשס תוקפים את ליברמן

 לאחר שליברמן הפנה אצבע מאשימה כלפי החרדים שמתעקשים שלא להתפשר בעניין חוק הגיוס, תנועת ש"ס מסרה בתגובה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין"

 

לאחר שקט ארוך מצידה, תוך כדי שבשונה מחברתה יהדות התורה, היא מנהלת המו"מ לא דרך התקשורת, תנועת ש"ס החליטה לצאת בתגובה ראשונה לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בשס תקפו ואמרו "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין. מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש״ס להעביר את החוק ללא שינוי של "פסיק או מילה", כדרישתו התמוהה. הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר "אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק", בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה".

כזכור, ש"ס ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ודרשו לערוך בו שינויים והתאמות. ח"כ דודי אמסלם, שעמד בראש הועדה המכינה את החוק לקריאה שניה ושלישית, הכריז על דעת כל מרכיבי הקואליציה כי יידרשו שינויים ואף קיים דיונים בנושא. לכן, האמירות של ליברמן כאילו אנחנו חזרנו בנו – הן שקריות ומשוללות יסוד.

זאת ועוד, במהלך המו"מ הקואליציוני, הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו ע"י ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה.

בשס הוסיפו כי "דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב"כל פסיק ומילה" משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

בשס פתחו לראשונה את נושא הבחירות לראשות עיריית י-ם וכתבו "מפליא לגלות, שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא "יודע לדבר ערבית", אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים. אותו ליברמן החרד כיום ל"מדינת הלכה" ידע לקיים שיתוף פעולה עם החרדים ותמך במשה ליאון הדתי לראשות עריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. והנה, משה ליאון נבחר בעיקר בזכות קולות החרדים וירושלים לא הפכה ל״מדינת הלכה״.

לסיום נכתב בהודעת שס, "מר ליברמן: אנו קוראים לך לגלות אחריות. גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *