התשובה של יעקב אשר למכתב הכלבים של ליפמן: "אנו אשמים בכך שאיננו הולכים על ארבע"

לפני שבוע פנה ח"כ דב ליפמן לחברי הכנסת של יהודת התורה וביקש את תמיכתם  בחוק איסור המתה של כלבים בריאים בישראל.  ליפמן כתב כי,  "זהו חוק מאוד מאוד חשוב לנו כחברה, ובמיוחד לעשרות אלפי הכלבות והכלבים הבריאים לחלוטין המומתים כל שנה פשוט כי "אין מה לעשות איתם". אז יש מה לעשות. חוק זה יאלץ את הממשלה למצוא פתרון יעיל, צודק וארוך טווח. חוק זה עומד בקנה אחד עם ערכי היהדות של חמלה, בל תשחית ואיסור על צער בעלי חיים.

"אני מאוד אשמח לתמיכה שלך בחוק הזה". כתב ליפמן לחברי הכנסת שלא הגיבו לו, אולם ח"כ יעקב אשר הפתיע את ליפמן שכתב לו מכתב תגובה בו הוא מביע תמיכה בחוק  אולם הוא מעדיף לעסוק בדברים חשובים יותר , "מר ליפמן, אודה ולא אבוש – החכמתני".פותח אשר את מכתבו.

עוד כותב אשר "למקרא דברים שפרסם אדוני בנוגע לכלבה המאומצת בביתו, למדתי כי חשוב לגדל את בעל החי 'לפי כל הנהלים ללא קיצורי דרך'. מיד ערכתי את ההשוואה המתבקשת. כן, אותו הזן שלו אני דואג כל כך,  עומד על רגליו האחוריות [והיחידות!…] ומבקש בכל ליבו 'אל תפרו את הנהלים' "הזן" מחזיק במסורת רבת שנים של אופי גידול ייחודי בתנאי סביבה קבועים וכן, ללא קיצורי דרך. אולם אנשים חסרי חמלה ומנותקים מערכי תורת ישראל הקדושה, עמלים כבר למעלה משנה ועושים הכל בכדי לעקוף כל נוהל קיים ולנצל כל פירצה וקיצור דרך אפשרי בכדי לשנות את אורח החיים הטבעי של הזן הנ"ל…

ראה, בתקופה זו אינני פנוי לבדיחות, ובכל זאת טרחתי בכתיבת האמור, ואני מניח כי השכלת להבין במה דברים אמורים. אם עד כה תמהתי על התנהגותכם, עתה הבנתי – אכן אשמים אנחנו!

"אנו אשמים בכך שאיננו הולכים על ארבע, ובכך שאיננו יורדים על ארבע אל מול  מפלגתך הכוחנית ואל מול העומד בראשה, אשר משתמש בקופת המדינה ככלי לקידום מטרותיו האישיות על ידי השתת גזירות, והצרת צעדיהם של ציבור רחב". כותב אשר.

אנו אשמים בכך שאיננו מכשכשים בזנב בהתלהבות וברצון לכל גחמה פופוליסטית של תנועה העוטפת את שנאתה לכל דבר שריח של יהדות נודף הימנו בעטיפה של רצון לקרב, לחבק ולגשר.
אנו אשמים ואנו גאים בכך.

ודאי פגשת בחייך את הפסוק "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה". לא נרד על ארבע ולא נכנע לתכתיבים. לא נכשכש בזנב ולא נשתף פעולה עם כל גזירה בתחפושת מגוחכת של הטבה. אנו נמשיך לחיות את חיינו לפי אמונתנו ותורתנו המסורה לנו מאב לבן ומרב ותלמיד מאז מעמד הר סיני.

אשר לכן, היות והינך איש מלא חמלה ועמוס בערכי דמוקרטיה, אקולוגיה, זואולוגיה וכיוצא באלו, בפעם הבאה שתישיר את מבטך אל עיניו התמות של האפרוח כפי שביקשת בדיון שהתקיים בועדת החינוך בנושא המתת האפרוחים, הסט נא מעט עיניך לצדדים, שם תפגוש לא אחד ולא שנים את עיניהם של  ילדים רבים אין מספר, דתיים חרדים וחילוניים, בנים ובנות מכל קצות הארץ, שהולכים לבית הספר ובתיקם פרוסה אחת. את השניה חלקו עם אחיהם הצעיר. כי אתה – כן, אתה – הרמת ידך לחתוך להם באמצע ככר הלחם. הם יצעדו מרחק רב רגלית. כי אתה – כן, אתה – ייקרת את תעריפי הנסיעה הציבורית. יומולדת הם יחגגו פעם בשנתיים. כי כשאין כסף לחלב, לא עושים מסיבות.

לסיום כותב אשר: תשובתי לבקשתך להצטרפותי להצעת החוק המוגשת מטעמך בענין הצעת חוק להסדרת הפיקוח על כלבים הינה מענינת ואף חשובה, אך אני מעדיף לטפל בסוגיא זו לאחר שאסיים לטפל ולדאוג "לזן" שמנסים להכחיד את אמונתו ואורך חייו ע"י גזירות כלכליות והחלטות שרירותיות ללא חמלה ולב.

לי
לי 1

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. מהרה"ק ר' ירחמיאל מפרשיסחא זי"ע

    כתיב: שומר נפשות חסידיו מיד רשעים יצילם:
    פירוש קדוש אחד את הפסוק, דהנה מי שנוסע לאיזה צדיק הוא צריך לתהות על קנקנו בשבע חקירות ובשבע בדיקות אם הוא צדיק אמת, ובפרט בעיקבתא דמשיחא, אשר כבר ניבא הבעל שם טוב הק' זי"ע, בעת שהלך עם תלמידיו בדרך, והיה שם הרבה אילנות אשר היו ממולאין בעלין הרבה, אשר לא יוכל לספר, והכה הבעל שם טוב הקדוש זי"ע את ראשו באילנות, ושאלו לו תלמידיו למה הוא עושה כן? והשיב הקדוש, שתדעו שבעיקבתא דמשיחא יהיה אנשים שמכנים את עצמם בשם רבי, ויהיו מרמאים ומטעים את הבריות הרבה כמו אלו העלין, (וזקני הרבי ירחמיאל הק' זי"ע גם כן אמר על האופן) והסימן בזה הוא, אם אחר הבדיקה יתוודע לך שהוא נזהר משקר עד קצה האחרון, אזי תדע שהוא צדיק, ובאם תשמע ממנו איזה דיבור של שקר, אזי למעה"ש הרחק את עצמך מעל גבולו כי הוא מצד הסטרא אחרא, וצא טמא תאמר לו, ואל תשמע אליו כלל, כי אין לו חלק באלוקי ישראל.

    ואף אם יראה לך אותות ומופתים אל תאבה לו, (ועיין באילנא דחיי פרשת תזריע ובמטעמי יצחק שם) והנה האדם צריך להפיל תפילה ותחינה לפני השי"ת שלא יבלה ייו לריק חס ושלום אצל צדיק שאיננו מסטרא דקדושה, ואזי השי"ת מצילו מכד"ר.

    וזה שאמר הכתוב שומר נפשות חסידיו מיד רשעים, אותן הרבנים שהם רשעים, כי כל מי שאינו נפרש משקר לגמרי, הוא רשע רחמנא ליצלן, והשי"ת ישמור את חסידיו שלא יבואו לרמאי כזה, רק שיזכו אל צדיק האמת.

    (מספר אור הנר – ענינים נוראים דף י"ג)

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. גדולללל. אם על כל פעילות רעה מצידם הם יקבלו כזה מכתב מאשר, הדברים ייראו אחרת.

    אור |
    הגב