וועדת סל הבריאות החליטה על פיילוט ניסיוני לגילוי מוקדם של סרטן הריאה

האגודה למלחמה בסרטן מברכת את משרד הבריאות וועדת הסל על ההחלטה לקיים תוכנית פיילוט מבוקר לגילוי מוקדם של סרטן הריאה, באמצעות סיטי עם קרינה נמוכה ומערכת צוות רב-מקצוע המיומן והמוכשר לכך.

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "אנו מברכים את החלטת משרד הבריאות ליצור תוכנית פיילוט מבוקרת לגילוי מוקדם של סרטן הריאה בשיתוף קופות החולים – מתווה שנתמך והומלץ על ידי האגודה למלחמה בסרטן ומומחי בריאות הציבור בישראל מזה זמן רב. נכון להיום, זו הגישה בו נוקטות מדינות שונות הבוחנות את יישום הסריקה, יתרונותיה וחסרונותיה לנבדקים בתנאי 'Real Life', ולא במסגרת מחקר, בו השתתפו מרכזים מובילים עם אנשי מקצוע המיומנים מאוד בתחומם. על פי תוצאות הפיילוט ומסקנותיו, יש לגבש החלטה מושכלת על יישום ראוי של תוכנית לאומית כלל ארצית, בצורה שתאפשר מקסימום יעילות ומינימום נזקים לנבדקים שבסיכון.
במקביל, יש להמשיך במאבק נגד נגע העישון המהווה גורם הסיכון מספר 1 להתפתחות סרטן הריאות, באמצעות יישום מספר צעדים הכרחיים שעשויים להפחית את מקרי המוות מסרטן ולמנוע התחלת עישון בקרב צעירים ובני נוער ובראשם – העלאת המיסוי על מוצרי עישון, ובכללם מוצרי אידוי וסיגריות אלקטרוניות, ולאסור מכירתן בטעמים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *