ומי ייעץ לח"כית החרדית? הגר"י אייכנשטיין

ב'ידיעות אחרונות' פורסם השבת ראיון עם הח"כית החרדית הנכנסת עומר ינקלביץ בו סיפרה כי התייעצה עם רבנים לפני שנכנסה לפוליטיקה. כעת אנחנו חושפים כי ראש ישיבת 'יד אהרן' הוא אחד מאותם רבנים. ולמה ב'הליכוד' מתכננים פניה אליו?

בסופ"ש האחרון התראיינה חברת הכנסת החרדית הנכנסת מטעם 'כחול לבן', עומר ינקלביץ', ל'ידיעות אחרונות', וסיפרה את הצד שלה במירוץ לכנסת.

היא הגיבה לדיווח בעיתון לפיו נתן אשל ניסה לגרום לה לערוק ל'ליכוד' ואמרה: "לא אנהל איתו שום שיח. אני לא מכירה אותו, מעולם לא דיברתי איתו. הדיווח שפורסם ב'ידיעות אחרונות', לפיו אשל משקיע מאמצים יצירתיים כדי לגרום לי לערוק לליכוד הוא חסר כל סיכוי במציאות".

היא גם אמרה כי אין לה חופש הצבעה בענייני דת: "לא. ניהלנו (היא וגנץ) שיחות עמוקות על ערכים, דת ואמונה, והבסיס של החיבור בינינו הוא הכבוד לאמונה ולערכי הזולת. ברור שאף אחד לא מצפה ממני להצביע בניגוד לאמונתי, ערכיי, עקרונותיי ומצפוני. לצד זאת, בכל מקרה בו תתעורר בעיה, הכל ייעשה בשיח פנימי ובהסכמה".

בהמשך, בין הדברים, סיפרה כי "היו רבנים שתמכו בי במהלך הדרך, ואני ממשיכה להתייעץ איתם, אבל לא אנקוב בשמותיהם מפאת פרטיותם. אני גם מעדיפה שלא לחשוף אותם ללחצים".

כעת אנחנו מפרסמים ב'אקטואליק' כי אחד הרבנים הידועים אתו התייעצה, הוא לא אחר מאשר ראש ישיבת 'יד אהרון', הגאון רבי יהושע אייכנשטיין.

ל'אקטואליק' נודע כי בחודשים האחרונים התייעצה ינקלביץ' מספר פעמים עם הרב אייכנשטיין, ולפי מה שפעלה בסוף, מסתבר שהראש ישיבה נתן לה בכל זאת את תפילת הדרך, למרות מלעיזים רבים.

מקורבים לינקלביץ סיפרו ל'אקטואליק' כי ינקלביץ נוהגת מזה תקופה ארוכה, עוד לפני כניסתה לפוליטיקה, להתייעץ בגר"י בדברים שונים שעל סדר יומה, ואך טבעי היה שתעשה זאת גם במקרה הזה.

בימים האחרונים העלו גורמים בליכוד וגורמים המקורבים למו"מ עם הליכוד, את הרעיון לפנות לגר"י אייכנשטיין כדי שישפיע על ינקלביץ לסייע לקואליציה – מבפנים או מבחוץ.

יצוין עוד כי ייתכן שהסיבה בגללה בחרה ינקלביץ' להתייעץ דווקא עם הגר"י אייכנשטיין, היא מאחר ודווקא הוא מנוסה בנושא הרגיש של עמידה מול הציבור החילוני, כאשר אשתו, הרבנית אייכנשטיין, ידועה מזה שנים רבות כסופרת בציבור החילוני תחת שם העט "חנה בת שחר", במסגרתה כתבה דברים רבים שלא היו "עוברים" בציבור החרדי, כמו ספר על הטרדות ועוד, ואף התראיינה לטלויזיה ולעיתונים חילונים.

הרב אייכנשטיין (יושב מימין), בבית מרן הגר"ח קניבסקי

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלי לוין

    אני שמעתי במפורש מהגאון ר' יהושע אייכינשטיין שאמר לי שינקלביץ' שאלה אותו אם להתמודד לכנסת והוא אמר לה שזה לא מקום לאישה חרדית, והדגיש לי במפורש שהוא הורה לה לא לעשות זאת בשופ"א וכל מה שאומרים בשמו זה פשוט שקר וכזב !!!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אני שמעתי במפורש מהגאון ר' יהושע אייכינשטיין שאמר לי שינקלביץ' שאלה אותו אם להתמודד לכנסת והוא אמר לה שזה לא מקום לאישה חרדית, והדגיש לי במפורש שהוא הורה לה לא לעשות זאת בשופ"א וכל מה שאומרים בשמו זה פשוט שקר וכזב !!!

    אלי לוין |
    הגב
  3. משה

    וגם נגד ההלכה שאוסרת שררה לנשים

    לא נשמע הגיוני שהרב אייכנשטיין יילך נגד גדולי ישראל |
    הגב