ומי סיכל את מועמדות המבקרת? יאיר נתניהו

בכירים במפלגות החרדיות טוענים כי מאחורי סיכול המינוי של עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד המבקר עומד יאיר נתניהו שנחשף לציוץ שבו כתב אלדד יניב כי הוא חבר שלה

הדרמה הפוליטית אמש של הרגע האחרון – בגלל ציוץ בטוויטר: כזכור, אמש, זמן קצר לפני שנסגרה רשימת המועמדים לתפקיד מבקר המדינה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מהסיכום עם המפלגות החרדיות – ולא לתמוך במועמדותה של עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד, זאת לאחר שאתמול בבוקר הודיעו בליכוד, כי הקואליציה מציעה לתפקיד מבקר המדינה שני מועמדים: עו"ד מיכל רוזנבוים ומתניהו אנגלמן.

הסיכום על מועמדותה של עו"ד רוזנבוים, המשמשת כיועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים, התקבל בין נתניהו לבין המפלגות החרדיות, מאחר והיא נחשבת מקורבת לבכירים בשתי המפלגות. כמועמד נוסף העלו בליכוד את שמו של אנגלמן, למקרה שמשהו ישתבש בדרך. את ההצעות למועמדים לתפקיד ניתן היה להגיש אמש עד חצות.

אלא שאתמול בערב, ביקש במפתיע ראש הממשלה מיעקב ליצמן לסור ללשכתו. בפגישה הודיע נתניהו לליצמן שהוא מסיר את תמיכתו מרוזנבוים – זמן קצר לאחר שדובריו של נתניהו הכריזו עליה כאחת משני מועמדי הקואליציה. בסופו של דבר הודיעו רשמית מהליכוד: אנגלמן יהיה המועמד מטעמם.

בכירים ביהדות התורה אמרו אמש כי הם נדהמו לשמוע על ההחלטה של נתניהו וכי לא הבינו בתחילה מדוע הוחלט לפסול אותה. כתוצאה מכך, היא לא הגישה מועמדות לתפקיד.

אז מה הסיבה שנתניהו פסל אותה? ובכן, 'ידיעות' מפרסם הבוקר כי ביהדות התורה היו מי שהצביעו על ציוץ שבו כתב פעיל השמאל אלדד יניב כי עו"ד רוזנבוים היא חברה שלו.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, השיב לציוצו של יניב והתכתש עימו פומבית ברשת החברתית, תוך השמצות על המועמדת.

לדברי גורמים ביהדות התורה, לחלופת הציוצים יש קשר לביטול מינויה של רוזנבוים.

ב'וואלה' ציינו עוד, כי מעבר לטענה על יאיר נתניהו, גורמים המעורים במגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים טוענים כי מועמדותה של רוזנבוים נשקלה מחדש גם בעקבות הקשר שלה לח"כ גדעון סער.

עם זאת, משפחת נתניהו מכחישה שיאיר נתניהו הוא שהטיל את הוטו על המינוי ומגדירה את הטענה "קשקוש". לדברי גורמים בקואליציה ההחלטה הייתה להתמקד במועמד אחד, לאור העובדה שהאופוזיציה התגייסה בעד המועמד גיורא רום.

מבקר המדינה הבא ייבחר מבין המועמדים על־ידי מליאת הכנסת ב־ 3 ביוני בהליך בחירה חשאי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הצופה

    על זה נאמר : הגולם קם על יוצרו . יאיר המפלצת יותר גרוע מביביהו המושחת והשקרן .והפסיכולוגית הנהנתנית

    הצופה |
    הגב