חברת אל על הפסידה 52 מיליון שקל השנה

חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ מדווחת על סיכום התוצאות הכספיות לשנת 2018 ולרבעון הרביעי לשנה זו

· חרף הגידול בתחרות בנתב"ג, גדלו הכנסות החברה מהטסת נוסעים בכ- 54 מיליון דולר.

· יחד עם זאת, לאור העלייה במחירי הדלק, החברה הפסידה השנה כ- 52 מיליון דולר.

· הכנסות החברה לשנת 2018 הסתכמו בכ- 2,142 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ- 2,097 מיליון דולר אשתקד (גידול של 45 מיליון דולר).

· הכנסות החברה לרבעון 4 2018 הסתכמו בכ- 493 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ- 512 מיליון דולר אשתקד (ירידה של 19 מיליון דולר).

· הפסד לפני מס בשנת 2018 של68 מיליון דולר והפסד של 52 מיליון דולר (לעומת רווח לפני מס של 9 מיליון דולר ורווח נקי של 6 מיליון דולר אשתקד בהתאמה).

· הפסד לפני מס ברבעון 4 של 41 מיליון דולר והפסד של 32 מיליון דולר (לעומת הפסד לפני מס של 38 מיליון דולר והפסד של 30 מיליון דולר אשתקד בהתאמה).

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על:

"בעקבות המשך יישום מדיניות השמיים הפתוחים, התגברה בשנת 2018 התחרות בנתב"ג, בדגש על חברות תעופה אירופאיות ומהמזרח הרחוק. השוק בנתב"ג גדל מ- 20.2 מיליון ל- 22.3 מיליון נוסעים. בולטת במיוחד החלטת הממשלה לאפשר לחברת אייר אינדיה לטוס מעל ערב הסעודית בנתיב קצר בעוד שלחברה לא מתאפשר לטוס בנתיב זה ובכך נשחקה משמעותית רווחיות החברה בנתיב זה.

חרף התחרות הצליחה החברה לשמור על שיעור תפוסה של כ- 84% ולהגדיל את הכנסותיה מהטסת נוסעים ב- 54 מיליון דולר. השנה חברו מספר גורמים ובעיקרם עליה במחירי הדלק בשיעור של כ- 30% (גידול בהוצאה בסך של כ- 97 מיליון דולר), שהביאו להפסד כאמור.

עם סיום החלפת מטוסי ה- 767 וה- 747 במטוסי הדרימליינר, החברה תוכל לממש את פוטנציאל ההתייעלות התפעולית (הוצאות בגין טייסים, חסכון בתצרוכת הדלק והוצאות האחזקה) ולתרום משמעותית לשיפור המוצר ולשדרוג חוויית הלקוח, לצד המהלכים הנוספים בהן נוקטת החברה.

למרות התוצאות, החברה נמצאת בתוואי יישום של התוכנית העסקית שלה וזה המקום להודות לכל אנשי החברה אשר עושים מאמץ להחזיר את אל על לרווחיות, להשתפר בכלל המדדים התפעוליים ולהעניק שירות מצוין ללקוחות החברה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.