חברת אל על מסכמת את הרבעון השלישי: הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה ל-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

חברת אל על מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2019 עם גידול בפעילות העסקית,

עליה בנתח השוק, ירידה בעלויות הדלק ורווח בסך של 27 מיליון דולר

הרבעון משקף שיפור בפרמטרים רבים בניהם: הגדלת קטעי נוסע ב- 6.5% וגידול בנתח השוק ב- 2%

כמו כן, החברה הודיעה היום על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800

בנוסף, החברה מודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה על מנת לבחון התכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן.

הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, טיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה (בכפוף לאישורים רגולטוריים) במטוס דרימליינר. פירוט הנוגע להפעלת טיסות הפיילוט יפורסם בנפרד

· החברה מדווחת ברבעון זה על גידול של כ- 8% בהיצע המושבים, עלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים ועלייה של 2% בנתח השוק.
· בתום הרבעון השלישי פעלו בצי החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר" ארבעה מטוסים נוספים מדגם 787-8 יתווספו לשורות החברה עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 ובכך החברה צפויה לסיים את תוכנית ההצטיידות.
· למרות התחרות ההכנסות ברבעון גדלו לכ-647 מיליון דולר.
· הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו בכ-505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד וזאת למרות הגידול של 8% במושב ק"מ זמין (ASK) .
· הוצאות הדלק פחתו בכ-13.5 מיליון דולר, הן כתוצאה מירידת מחיר הדס"ל בשוק והן כתוצאה משימוש במטוסים החדשים היעילים מדגם 787-9.
· הכנסות אחרות הסתכמו ברבעון ב 5.5 מיליון דולר ונבעו ממכירת מטוס 767-300 שיצא משירות, זאת לעומת הכנסות בסך של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל תקבולים מביטוח.
· הרווח לפני מס הושפע לרעה בכ- 4.5 מיליון דולר בשל יישום תקן החשבונאות IFRS16 אשר הגדיל את הוצאות המימון בכ- 12.5 מיליון דולר והקטין את הוצאות ההפעלה בכ-8 מיליון דולר.
· הרווח לפני מס ברבעון הסתכם 35 מיליון דולר, בהשוואה לרווח לפני מס בסך של כ-54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הושפע מעליה בהוצאות המימון וגידול בהוצאות השכר, בעיקר בשל ירידה בשיעור ריבית ההיוון של ההתחייבויות האקטואריות.
· הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-27 מיליון דולר, בהשוואה לרווח הנקי בסך של כ-42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
· ה-EBITDAR ברבעון הסתכם בכ-140 מיליון דולר בדומה לרבעון מקביל אשתקד.
· בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ 1.66 מיליארד דולר, עליה קלה בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד; ההפסד בתקופה הסתכם בכ 28 מיליון דולר, לעומת הפסד בסך של כ 21 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין:

"למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%.

תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית.

לצד זה יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות של הצי בחברה.

השלמנו את עיקר התכנית לשיפור פנים המטוס בצי צר הגוף מדגם NG737-800 .

חתמנו על הסכם לחכירה של שלושה מטוסים נוספים מדגםNG 737-800 לתקופה של שש שנים, אשר הראשון שבהם צפוי להתקבל בחודש הבא והשניים האחרים צפויים להתקבל בחודש אפריל 2020.

צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר ולראשונה ירד הגיל הממוצע של המטוסים מתחת לעשר שנים. המוצר שלנו משתפר ואנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו.

כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.