חברת החקירות מאשימה את עובד תלמה

חברת החקירות שמינתה יוניליוור קבעה כי עובד שהועסק במפעל תלמה בערד הוא זה שהביא להפצת משטח הקורנפלקס הנגוע בסלמונלה.{"גרם להפצת הקורנפלקס המזוהם"}

נפתרה תעלומת הזיהום בקורנפלקס:  חברת החקירות הפרטית "ויצמן יער" הגישה את דוח החקירה – ממנו עולה כי אחד העובדים הוציא את המשטחים הנגועים לרשתות. כפי שטענה חברת "יוניליוור-תלמה".

בעקבות בקשת תלמה, חברת החקירות הפרטית הקימה צוות חקירה, שקבע כי עובד של חברת "לוגיסטיקר" הוא זה שעסק בסימון המשטחים הנגועים. "המחסן מתופעל ומנוהל על ידי עובדי חברת 'לוגיסטיקר' ואין עובדים של חברת 'יוניליוור' המועסקים במקום", נכתב בדוח.

 

החוקרים ציינו כי בשלב מוקדם "זוהה המשטח כמשטח כחשוד כנגוע, ולפיכך לא ניתן לעשות בו כל שימוש. משכך סומן באות S במערכת ה-SAP שמשמעה גריעתו מהמלאי וייעודו להשמדה. המשטח כמובן עדיין חסום להפצה וכל ניסיון לסמנו באמצעות המסופון הנייד ייתקל בחסימה כמתואר קודם לכן".

וכאן נשאלת השאלה, אז כיצד דלף הזיהום? "פעילות שנעשתה במחסן ושתפורט להלן גרמה לכך שהמשטח החשוד כנגוע קיבל 'זהות חדשה' ובאמצעותה יצא להפצה למרות שהיה אמור להישאר חסום במחסן".

בחברת החקירות מאשימים  עובד ספציפי, שאחראי למחדל, "בשתיים מהפאות של המשטח שאותר נמצאו מדבקות המזהות את המשטח כחשוד כנגוע, אשר היו מקומטות וניכר כי נתלשו. מדבקות אלה הוצמדו למשטח בצורה מאולתרת שלא על ידי הדבקה כמקובל".

"ניתן לשלול כי מדבקה זו הודבקה על המשטח כבר בעת הייצור או בזמן השהות של המשטח במפעל", הוסיפו החוקרים, מכיוון שהמדבקה הודפסה 12 ימים לאחר שתכולת המשטח יוצרה. "המשטח החשוד יצא להפצה תחת זהות אחרת – מבדיקת הנתונים עולה כי מי שהכין את המשטח להפצה היה עובד ספציפי שפרטיו מצויים ברשותנו".

"מנהל המחסן מזה כעשרים שנה שלל בחקירתו את האפשרות כי גורמים זרים או עובדים של מפעל 'תלמה' יסתובבו ללא השגחה או ליווי של מי מעובדי המחסן בשטח המחסן – רק מישהו מעובדי המחסן היה בעל גישה חופשית לביצוע החלפת המדבקות". את זהותו של העובד זיהו בחברת החקירות בזכות המסופון הנייד באמצעותו עבד.

העובד עצמו טען בחקירתו כי הוא זה שעבד על המסופון אזי הדבר נכון, "וכי הכניסה שלו למסופון הינה באמצעות קוד אישי הידוע אך ורק לו, איש אינו יודע אותו מלבדו והוא לא מסר אותו לאף אחד אחר". ל

"במצב דברים זה, ניתן להעריך מחומר העדויות ומהעובדות המפורטות לעיל, כי העובד שהוזכר לעיל הכין את המשטח החשוד כנגוע, למשלוח לשופרסל על אף היותו חסום, מתוך הנחה כי החסימה תוסר תוך מספר ימים וכפי שהיה מקובל במחסן", סיכמו מנהלי חברת החקירות.

בשל כך, החוקרים טענו כי החלפת המדבקות נבעה מההערכה שהמשטח יופץ בקרוב: "כשהגיעה עת ההפצה הסתבר כי המשטח עדיין חסום ולא ניתן להוציאו ומשכך ברור כי החלפת המשטח היתה כרוכה בהיפוך חוזר של המשטח, הבאת משטח חדש והיפוכו – עבודה רבה".

העובד הכחיש בחקירתו את האפשרות כי הוא זה שהחליף את מדבקות הזיהוי של המשטחים הרלוונטיים. גם שאר עובדי המחסן שנחקרו טענו כי לא היו מעורבים בהחלפת התווית". בחברת החקירות ציינו כי לא התאפשר להם לבצע בדיקת פוליגרף לעובדים בשל הוראת מנכ"ל חברת לוגיסטיקר.

מחברת יוניליוור נמסר בתגובה לדוח: "שכרנו את שירותיה של חברת חקירות מהמובילות בישראל, שאמינותה אינה מוטלת בספק, כדי לברר כיצד זלג לשוק משטח החשוד כנגוע. חברת החקירות ביצעה חקירה מקיפה ומעמיקה וממצאיה שקופים ונגישים לציבור. החברה תפעל יחד עם חברת לוגיסטיקר על מנת להבטיח שמקרה כזה לא יישנה".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. גיבובי שקרים ונסיון נואל להציל את השם האבוד של תלמה

    יערי שקרים בע"מ |
    הגב