חדש: פיתוח ישראלי לקיצור זמן ההמתנה ברמזורים

למרות הפיתוח הזול משמעותי ישנם הגוררים רגליים ומסיבות מסוימות לא מקדמים את הפיתוח החדשני

לא אחת אנחנו עומדים כמו כל עם ישראל בפקקים שמאחוריהם עומדים הרמזורים .לעתים מדובר ברמזור קצר ולעתים ברמזור ארוך לא מתוזמן היטב .אך אין ספק שהמסקנה בשורה התחתונה הינה שהטכנולוגיה השלטת היום ברמזורים הן בישראל ובעולם כולו לא מסוגלת להיטיב עם הנהגים ולפתור את הבעיה .

כיום מערכת הרמזורים ברובה מתוכנתת לזמנים קבועים או לחלופין בסמוך לרמזור מותקנים חיישנים מתחת לכביש שהם מסוגלים לקבוע היכן ישנו יותר עומס ובכך להאריך או לקצר את משך האור הירוק/אדום .

ניתן כבר היום למצוא פתרונות טכנולוגיים עתירי ממון שיכולים להיטיב את המצב אך בהשקעה כספית גבוהה עד כחצי מיליון שקל לרמזור .הוא אז באמצעות מכמי"ם ומצלמות מיוחדות ניתן יהיה לווסת את הרמזורים לפעילות נכונה יותר שתוריד את משך הזמן בצורה מהותית אך כאמור מדובר בהוצאה כספית גדולה במיוחד.

מנגד פיתוח ישראלי חדשני וזול משמעותי מסוגל לטפל ברמזורים באמצעות אלגוריתם מיוחד שמסוגל לנתח את התנועה בכביש באמצעות החיישנים שממילא כבר נמצאים כיום מתחת לכביש ובדרך זו להגדיל או להקטין את משך הזמן של הרמזור הירוק או האדום .

עלות הטמעת המערכת שלו ברמזורים תהיה 100–200 אלף שקל לכל צומת.

אחד מתומכי הפיתוח והטמעתו בקרב הרמזורים כאן בארץ ביחס של עלות -תועלת הוא עידו דורי, סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, שבמקביל גם אחראי על התשתיות והכבישים בעמק . דורי מנסה להפעיל לחץ כבד על משרדי הממשלה השונים בכדי שיאמצו את הפיתוח הישראלי שיכול למנוע מכולנו עמידה ממושכת ברמזורים וגם לחסוך משמעותית בעלות הפיתוח אל מול הפתרונות הרלוונטיים מחו"ל שעולים הרבה יותר . לדבריו של דורי : "לאחר שהופמן{המפתח הישראלי של האלגוריתם המיוחד} הציג לנו את האלגוריתם שפיתח ואת התועלת, ברור לנו שיישום רמזורים חכמים כאלה נדרש במדינה כולה ובעמק בפרט. בכוונתנו לקדם מול מקבלי ההחלטות רמזור משודרג ראשון. אני מאמין שאחריו, יגיעו מאות רבות של רמזורים בישראל ובעולם שיזכו לשדרוג וכל אחד ואחד מאתנו יוכל לחסוך דקות רבות מדי יום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.