חוזר הביתה? שנים לאחר שעזב את סקווירא ליפא שמעלצר התברך הלילה מפי האדמו"ר

החסידים הופתעו לראות את ליפא ליד שולחן הכבוד בשבע ברכות לנכד הרבי מסקווירא והרבי מויז'ניץ * האדמורי"ם בירכו אותו בחמימות רבה וליפא מגלה "הבן של הרבי התקשר להזמין אותי במיוחד. התרגשתי"

 

חסידי סקווירא שהשתתפו הלילה בשמחת שבע הברכות לנכד האדמו"ר שפשפו את עיניהם כלא מאמינים כשראו את ליפא שמעלצר, גדול הזמר החסידי שעזב את החצר לפני למעלה מעשור מתקבל בחמימות ומתברך מפי האדמור"ים כאילו היה אורח הכבוד בשמחה. בשיחה ל'אקטואליק' מספר שמעלצר על השתלשלות האירועים: "לפני כשבוע הייתי במסע למקומות הקדושים באירופה וקבלתי טלפון מהבן של הרבי וחותנו של האדמו"ר מוויז'ניץ. "הוא אמר לי שהוא מחתן בן ושהוא היה מאד רוצה שאני ישתתף בשמחה, הסברתי לו שאני מעבר לים. אז הוא אמר 'חבל' ושאל אם אוכל לפחות להגיע לשבע ברכות".

ליפא ממשיך ומתאר: "חשבתי דקה, והחלטתי שהגיע הזמן להשאיר את המשקעים מאחורי, בדיוק כמו שהשלמתי אם עוד הרבה אנשים, ואמרתי לו שגם לי יהיה כבוד לבוא ואני אשתדל לבוא. ביקשתי ממנו גם להזכיר את שמי בתפילה. הוא ציין בשיחה שאין שמחה בחסידות שלא שרים בה לחנים שחיברתי".

"ליפא נכנס לאולם וניגש ישר לשולחן במזרח" מספר אחד החסידים שנכח בהתרחשות, "אחרי עשור שלם שליפא נעדר מהשמחות של החסידות. הרבי היה מופתע הבנו שהוא כנראה חיכה לו. הוא בירך אותו בחום אבל אנחנו הרגשנו שניתן לחתוך את המתח באולם בסכין…"

"לאחר מכן ניגשתי לרבי מויזניץ אבל הגבאי ביקש שאמתין עד שהשיר יסתיים. כשהגעתי לאדמו"ר מויזניץ הוא התחיל לברך אותי. אז אמרתי לו שקוראים לי ליפא שמעלצר… הוא חייך ולאחר מכן השלים את הברכה. מבחינתי סגרתי עוד מעגל הלילה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *