חוף הים, מסעדות ובתי כנסת: המסלול של הנדבקים

מאות תושבי בת-ים נדרשים לבידוד לאחר שהתברר כי חולי קורונה מאומתים היו בשורת בתי כנסת בעיר, וכן בילו בחוף הים. במקביל, תושב נוסף מבת-ים נפטר היום מקורונה ומספר המתים מהעיר עומד על 24 נפטרים עד כה.

מאות תושבי בת-ים נדרשים לבידוד לאחר שהתברר כי חולי קורונה מאומתים היו בשורת בתי כנסת בעיר, וכן בילו בחוף הים. במקביל, תושב נוסף מבת-ים נפטר היום מקורונה ומספר המתים מהעיר עומד על 24 נפטרים עד כה.

לאחר החלטות הממשלה והעיריה להגביל לכמה ימים התקהלויות בבתי הכנסת ובחופי הים, הגבלות שהסתיימו היום, מתבררות כעת הסיבות לכך: על פי נתוני משרד הבריאות והעיריה, התגלו חולי קורונה מאומתים רבים אשר ביקרו בכמה בתי כנסת בבת-ים, וכן בילו בחופי הים ובמסעדות לאורך החוף לפני ההחלטה על הגבלת ההתקהלויות.

כתוצאה מכך, נדרשו מאות תושבים בעיר להיכנס לבידוד – אך רבים אחרים לא יודעים עדיין כי נחשפו לחולים. כעת מעריכים בעיריה שההחלטה על ההגבלות בימים האחרונים הביאה לצמצום מספר הנדבקים בעיר ואף להצלת חיים. עם זאת, בינתיים עלה מספר הנפטרים בבת-ים באדם נוסף שמת כתוצאה מהקורונה והוא עומד כעת על 24 נפטרים מהעיר.

כך למשל, לפחות שבעה חולי קורונה מאומתים ביקרו בחופי הים בבת-ים במהלך שלושת השבועות האחרונים, והחשש הוא כי הם הדביקו עשרות אנשים נוספים בטרם נסגרו זמנית החופים.

האנשים ביקרו גם במסעדות בחוף הים, ביניהם מסעדת תאיו, מסעדת פטרה, הפטריקס בר, סטלה ביץ', וכן בבתי הקפה בטיילת ארומה וגורילה. בנוסף היה חולה קורונה גם במסעדת ג'פניקה לפני כעשרה ימים.

במקביל לחולים בחוף הים, היו חולי קורונה גם בשורת בתי כנסת, מה שהביא על פי החשש להדבקה נרחבת גם בקרב המתפללים. הדוגמא הבולטת ביותר היא חולה קורונה אשר הגיע לתפילה בבית הכנסת המרכזי בעיר, מרום ישראל, בו מתפלל גם הרב הראשי לבת-ים. המתפלל שהה במקום שעה וחצי, וכל מי שהתפלל במקום באותו הזמן נדרש להיכנס לבידוד.

גם בבית הכנסת רבי מאיר בעל הנס בשכונת עמידר היה חולה קורונה, וכך גם בכמה מוקדי תפילה נוספים ברמת יוסף ובמרכז העיר.
הנתונים הנרחבים הביאו את הנהלת העיר ואת משרד הבריאות להחליט על ההגבלות, כדי לעצור את התפשטות הקורונה ולהחזיר את העיר לנתונים טובים, כפי שהיה גם בגל הראשון. בממשלה רצו בהתחלה להטיל סגר כולל ואף לסגור את חוף הים לחלוטין, אך ראש העיר צביקה ברוט התנגד וגיבש מתווה מקל יותר, אשר איפשר גם לצמצם הדבקות וגם לשמור על שגרת חיים בעיר.

כעת מעריכים הצוותים המקצועיים בעיריה כי בשל ההגבלה שנמשכה כמה ימים בלבד הצליחו לעצור את ההתפרצות, אך הציפיה היא כי הנתונים המספריים יחזרו להיות דומים לממוצע הארצי בתוך כעשרה ימים.

גורמים בעיריה ציינו כי "הרבה אנשים לא הבינו למה סוגרים את החוף לכמה ימים, אבל עכשיו הנתונים מתפרסמים וזה ברור לכולם שההחלטה הזו כנראה הצילה חיים, כפי שהיה עם סגירת בתי הכנסת לפני שלושה חודשים. בת-ים היתה העיר היחידה בארץ שהובילה צעדים אקטיביים כדי לשמור על חיי התושבים, ולא חיכתה עד שהממשלה תתעורר ויהיה מאוחר מדי. גם ההגבלות שהטילה הממשלה על בתי הכנסת צמצמו אחרי שראש העיר פנה לממשלה בנושא, וכעת ברור שההחלטה הזו הצילה אנשים רבים מלהידבק בקורונה".

הבוקר נפתחו מחדש חופי הים בעיר, לאחר ארבעה ימים בהם הם היו סגורים חלקית במשך חלק מהיממה. כעת מבקשים בעיריה להמשיך ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות והעיריה, ללכת עם מסיכות ולשמור על מרחק ושטיפת ידיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *