חוקרי האוניברסיטה העברית: חשש להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל

"מעל ל-800 מתים בסה"כ צפויים לקראת סוף אוגוסט"

במסמך חדש של צוות חוקרי האוניברסיטה העברית צוין כי מגמת הירידה בנדבקים המאומתים שהחלה בסוף יולי וסימנה את בלימת הגל השני השתנתה לרעה בשבוע שעבר:

"נפסקה הירידה במקדם ההדבקה והתייצבות על ערך של 1. מגפה במצב של R=1 ומספר גבוה של נדבקים אינה יציבה, ועשויה לנבוע משילוב של דעיכת גל ותחילת עלייה מחודשת. התנהגות מעין זו מאפיינת שלבים ראשונים של התפרצות מחודשת. הגורם לשינוי אינו ברור, ייתכן שנובע מהתרופפות עמידה בהנחיות".

עוד מוסיפים החוקרים: "אופן השינוי במספר המאושפזים במצב בינוני וקשה דומה לחודש יוני, בהתחלת התפרצות 'הגל השני'. התצפית קדימה מעוררת חשש להתפרצות נוספת".

עוד מבהירים החוקרים: "יש להיערך להחמרת ההגבלות הנוכחיות, זאת מכיוון שהתפרצות נוספת ברמת ההדבקה הנוכחית תהיה קשה משמעותית מהגל הקודם. נראה שפיזור התחלואה מחייב הקפדה על התקהלויות במקומות סגורים בארץ, בדומה להגבלות שבלמו את הגל השני".

כמו כן, החוקרים מדגישים כי תחזית התמותה "עולה בימים האחרונים", וכי "מעל ל-800 מתים בסה"כ (צפויים) לקראת סוף אוגוסט". כמו כן, על פי המדדים והגרפים שהוצגו במסמך, נראה כי חלה עלייה מחודשת במספר החולים במצב בינוני מזה חמישה ימים, "עליה שמעלה חשש לעלייה עתידית בכמות החולים במצב קשה ולפריצה של רמות התחלואה הנוכחיות.. העלייה קדימה בימים האחרונים – עלייה בכמות חולים במצב קשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *