חטא על פשע: ההבהרה האומללה של 'אגד'

המודעה והסערה: הביקורת על מודעת האבל הלקונית לא נעלמה מראשי אגד שבחרו לספק הסבר מיתמם ומקומם לניסוח האומלל {"כך מקובל במגזר"}

הסערה שחוללה מודעת האבל הלקונית של 'אגד' לא נעלמה מעיני קברניטי החברה ולפני זמן קצר הם שלחו את דובר החברה, רון רטנר, כדי שירכך את הרושם. אלא שההבהרה שפירסם נשמעת מזלזלת עוד יותר.

בשיחה עם חדשות ערוץ 2 טען רטנר כי "כך מקובל לפרסם הודעות ניחומים במגזר, ככל שזו נוגעת לקהל זה. המודעה מופנה לקהל יעד של אותם אלו שנספו על לא עוול בכפם בגין התאונה המחרידה הזו, ופורסמה ביומונים שהציבור הזה חשוף אליהם".

רטנר הוסיף: "זוהי מודעת ניחומים ולא מעבר לכך – השתתפות בצער המשפחות כחלק מאקט רגשי מתחייב, וזו אינה התייחסות החברה לנסיבות התאונה. מודעת הניחומים מתבקשת מנסיבות המקרה, זה אקט של פיוס והשתתפות בצער. כל השמועות הנוספות בעניין הן דברי בלע".

כזכור, הבוקר פרסמנו כי המודעה שפרסמה חברת אגד הבוקר ביומונים החרדים עוררה סערה של ממש ברשתות החברתיות: במודעה, המנוסחת בקרירות בולטת, בחרו המפרסמים/ החברה שלא לציין את שמות ההרוגים אלא להסתפק ב"ששת נוסעי קו 402".

"אטימות וחוסר רגישות". המודעה שפורסמה ביומונים החרדים
"אטימות וחוסר רגישות". המודעה שפורסמה ביומונים החרדים

כאמור, פרסום המודעה הוביל לתסיסה ברשתות החברתיות. העיתונאי אריה ארליך צייץ: "כמה ציניות, אטימות והתנערות מאחריות במודעה אחת. ״מותם״? ואין להם שמות? בוז לאגד ולעיתון שפרסם את המודעה".

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) הצטרפה למחאה וכתבה לו: "מזעזע וחסר רגישות. אסור לעבור שתיקה. זו לא נחמה ולא השתתפות בצער ובטח לא לקיחת אחריות.".

ואילו העיתונאית לינוי בר גפן הסבירה בציניות את הרציונל של חברת אגד: "להוסיף שמות = להגדיל את שטח המודעה = להוציא עוד כסף".

מי שהפתיעה היתה ג'ודי שלום-ניר-מוזס שהסכימה עם הביקורת על 'אגד' אבל בחרה לצת להגנת היומונים החרדים: "לא יודעת מאיזה עיתון זה, אבל לעיתון אין מעמד בתוכן מודעות אבל. הפקידה לוקחת את תוכן המודעה כפי שמוכתב לה", הסבירה.

בתגובה כתב לה ארליך: "ביתד נאמן מודים לך על דברי הסנגוריה… זה לא כמו ברחוב מוזס. במקרה הזה יש לעיתון מעמד ועוד איך". מאוחר יותר הוא פירסם הבהרה בה הוא מסיר את הביקורת מהיומונים: "המודעה מתפרסמת בשלושת היומונים החרדיים. ברור שהמחדל והקלון רשומים על שמה של אגד ומשרד הפרסום המלווה אותה ולא על מחלקת המודעות".

יצוין כי עיתונאים ואנשי תקשורת רבים הצטרפו לביקורת, ועתה נותר לראות כיצד תנהג אגד כדי למזער את הסערה הנוכחית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.