חיילים ששירתו תחת ניב אסף: "מעולם לא חשנו הניכור על רקע דתי"

חיילים ששירתו תחתיו טוענים בשיחה עם 'אקטואליק' כי לא מדובר בדעותיו של הקצין הבכיר

בעקבות חשיפת 'קול ברמה' השבוע, על אודות המכתב הפוגעני שהיה תלוי עד לימים האחרונים בלשכתו של סגן מפקד החטיבה המרחבית יהודה (חברון) סגן אלוף ניב אסף, חיילים ששירתו תחתיו טוענים בשיחה עם 'אקטואליק' כי לא מדובר בדעותיו של הקצין הבכיר. כזכור, על פי הפרסום, במכתב שאותו כתב סבו של אסף ושנתלה אחר כבוד בלשכתו נכתב בין היתר המשפט הפוגעני והמחוצף הבא: "שנאתי את הדתיים" – בגלל אי השתתפותם לכאורה במלחמת השחרור. זאת, אף על פי שרבים מטובי בניה של היהדות החרדית לחמו בחירוף נפש במלחמה זו ולא מעט אף נפלו בקרבות.

חייליו לשעבר של אסף טוענים כי "זכו" כלשונם לשרת תחתיו, משום שהוא "מפקד מעורר השראה, איש עשייה אשר פועל בשליחות עצומה בשנותיו בצבא בכלל ובתקופה זו בגזרת חברון בפרט. סמח"ט שנמצא בקשר יומיומי עם הנהגות הישובים והישוב היהודי בחברון.
כחיילים דתיים בחטיבה – מעולם לא חשנו בניכור או בגישה שלילית כלפינו – ההפך הוא הנכון.
האיש שיהיה חתום בשנים הקרובות על שיפור הנראות והתחושה בישוב היהודי בחברון, על הגברת היכולת המבצעית בהר חברון, הוא לא אחר מאשר סא"ל ניב אסף.

הוא לא מתחבר לדתיים? שטויות. את החתונה של ניב ערך הרב דני כהן, רב חב"ד חברון.
בכל זמן ניב מחזק את הקשר מול ההתישבות הדתית בישוב היהודי ובהר חברון.
יש לו חברים רבים בסביבה זו מתקופת שירותו כאן כחייל, ביניהם רבנים, ראשי מועצות, אנשי ביטחון ועשייה בתחומים שונים ואפילו ילדים ונוער. כולם דתיים".

באשר למכתב טענו הלוחמים: "הוא נכתב ב-1948 ע"י סבו של סא"ל ניב אסף, הערך בגללו הוא נתלה במשרדו הוא סנטימנטלי והשימוש בגישה כלפי הדתיים על מנת להכפיש את שמו הוא עוול"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *