חיים ביטון גרם למותם של 6 נוסעים

בכתב האישום נטען כי ביטון "לא הבחין" במשאית – וסטה באיחור. כמו כן מיוחסות לו עבירות של נהיגה ברשלנות ובמהירות בלתי סבירה. { כתב אישום}

חיים ביטון, נהג קו 402 בה נהרגו שישה נוסעים, מואשם בגרימת מותם של הנוסעים.

במקביל,  המשטרה הגישה בקשה לפסילת רשיונו של ביטון בן ה-38,  בבקשה שהגיש עו"ד יובל קדר בשם פרקליטות מחוז ירושלים יוחסו לביטון עבירות של מוות ברשלנות ונהיגה ברשלנות, נהיגה במהירות בלתי סבירה,  אי האטה או עצירה ונהיגה שלא בכביש.

בתאונה הקשה נהרגו שישה נוסעים – לאה מלמוד, יעקב מאיר חשין, ישראל וינברג, חנה פעשא פרנקל, אהרן מרדכי כהן ולוי יצחק אמדאדי ז"ל  – ונפצעו תשעה נוספים.

בכתב האישום נטען כי "למרות שלרשות הנאשם עמד שדה ראיה גדול לא הבחין הנאשם במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. הנאשם הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו. הנאשם גרם ברשלנותו, תוך שימוש ברכב, למותם של המנוחים – נהג לא במהירות סבירה, לא בהתחשב בכל הנסיבות ובתנאי הדרך והתנועה בה".

בפרקליטות טענו כי הנאשם הבחין במשאית "כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ- 30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית". כמו כן עולה מהחקירה כי האוטובוס המשיך להתקדם כתוצאה ממהירות הנסיעה – והמשאית והמנוף חדרו לתוך האוטובוס. "כתוצאה מכך הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם".

ארבעה בכירים בחברת "אגד" נחקרו בחודשים האחרונים באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות: בכירי החברה חשודים שאפשרו לביטון לעלות על ההגה על אף שידעו כי היה מעורב בעבר בתאונות בשל צורת נהיגתו. בין החשודים מנהל מחוז ירושלים בחברה, קצין הבטיחות של המחוז וראש אגף משאבי אנוש של המחוז. בכיר חמישי, קצין הבטיחות הארצי בחברה, זומן להעיד במשטרה. החקירה מתנהלת על ידי בוחני התנועה באגף התנועה של המשטרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.