חילולי השבת בטבריה – הרב קוק קורא לציבור לצום מחר

בשל חילולי השבת הגדולים המתוכננים השבת בעידודו של ראש העיר רון קובי, הגר"ד קוק יצא בפניה לציבור לצום מחר, יום חמישי, כדי להעביר את הגזירה. צפו בוידאו

אחרי הפרסום ראשון אמש ב'אקטואליק' על חילול השבת הגדול הצפוי השבת לראשונה בעיר טבריה, בעידוד ראש העיר רון קובי, המקובל הגה"צ רבי דב קוק שליט"א יוצא בפנייה קורא לתושבי טבריה לצום ולהוציא מחר את ספר התורה בפרשת ויחל.

צפו בקריאה של הרב קוק לתושבים:

"נבקש מכל מי שיש לו זיקה לשבת לצום ולעשות תענית ציבור ביום חמישי הקרוב. כשם שקובעים צום במקרים שיש סכנה כגון ספינה המיטרפת בים, או מחלות ועצירת גשמים, שאז קובעים צום בשני וחמישי ושני, כך צריך לצום מחר על חילול השבת ההמוני בעיר טבריה.

"אין לך צער גדול יותר מאשר חילול שבת, וזה יותר מצער של עצירת גשמים וסכנות אחרות, כי זה צער של הנשמה, צער של בורא עולם, צער של התורה, צער של הצדיקים, צער של משה רבנו, צער של כל הצדיקים הנמצאים בטבריה, צער של רבי חיים אבולעפיה, בכיות של הרמב"ם, בכיות של רבי מאיר בעל הנס, צער של רבי חייא ובניו, צער של רבי אברהם אבוחצירה, צער של רבי משה קליר רבה של טבריה, וכל הצער בגדול של כל הקדושים שנמצאים בטבריה.

"על פי דין אנחנו צריכים כל מי שיכול לצום מחר שיצום, ולהוציא ספר תורה ולקרוא "ויחל משה" הקריאה של תענית. כי זו באמת צרה גדולה מאוד. מי שיכול לצום מהלילה כמו תשעה באב עדיף".

כזכור, אתמול פרסמנו ב'אקטואליק' כי לראשונה מאז בחירתו של רון קובי יערך חילול שבת המוני ברחובה של עיר בהשתתפות מאות רצים שצפויים להגיע לטיילת בטבריה לרגל מרתון ווינר טבריה הבינלאומי ה-42.

מי שלוקח חסות על האירוע היא עיריית טבריה וחברת "מרתון ישראל" האמונה על הפקת ושיווק המרתון, בעיירה הודיעו השבוע כי במסגרת ההרשמה המוקדמת למרתון ווינר טבריה הבינלאומי ה-42 במספר שייערך בתאריך ה – 04 בינואר 2019, נרשמו כ 6000 רצים בכלל המקצים. המרתון אמנם נערך מזה שנים ביום שישי, אולם בעבר לא הוצע לרצים לבלות על החוף בטבריה, ועוד במימון העירייה שמתכננת לקיים חילול שבת המוני הכולל – מסיבות רחוב והרקדות על הטיילת ופסטיבל יין – מה שיעצים את חילול השבת ואת הפריצות בעיר שבה טמונים התנאים הקדושים.

בהודעה עיריית טבריה נמסר כי בעיריית טבריה הכינו תוכנית עשירה לאורחים הרבים שיפקדו את אירועי המרתון גם במהלך סוף השבוע בימים שישי שבת. מסיבת רחוב ופסטיבל יין ובירה ברחוב הקישון ביום שישי בערב והרקדות, סלסה וספינינג ביום שבת ברחבת המדיד בטיילת אלון, חשיפה למבקרים של מועדון השיט, מתן הנחות למשתתפי המרתון במסעדות ועסקים שונים ברחבי העיר ועוד.

עסקן חרדי בטבריה מוחה בשיחה ל'אקטואליק' על חילול השבת הצפוי בעיר בשבת הקרובה, "חייבים למחות על חילול השבת קודש. לראשונה ראש העיר רון קובי מתכנן הופעות בשבת בסוף שבוע הקרוב לאלפי הרצים שיבואו ביום שישי הקרוב למירוץ". ל'אקטואליק' נודע כי מספר רבנים מתכננים לחתום על עצומה הקוראת לראש העיר לחדול מחילולי השבת ולבטל את הפסטיבל המתוכנן על החוף.

אם לא די בכך, רון קובי ראש העיר טבריה הזמין את הציבור לחבור לאלפי הרצים ולבוא לפסטיבל, "כולם להתכונן!! מסיבת רחוב בשישי הקרוב!
אחרי המרתון אנחנו חוגגים ברחוב הקישון. אוכל, יין, בירות, מוסיקה חיה, די גי׳ טכנו והמון חברים חברות טבריינים ומבחוץ. סופ״ש חגיגה בטבריה" , כתב קובי בפייסבוק.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני בטוח

    שהיושב במרומים מרוצה. כשאתם ניהלתם את הענינים בטבריה היא נראתה כמו עזה —- בקושי. הבנו.עכשיו תנו לאחרים לנסות .נמוך יותר כבר אי אפשר לרדת

    חרדי |
    הגב
  2. איזה יופי! יאללה, נוסעים לטבריה הסופ"ש!

    סוף סוף משהו לעשות בעיר הזו!

    מיכאל |
    הגב