ח"כ יאיר לפיד: "מוכן להקים ממשלה עם החרדים. גנץ צריך לבקש סליחה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יורה לכל הכיוונים. תוקף את רה"מ נתניהו: "הממשלה הזאת היא אסון". על ההתמודדות מולו והביקורת של שלח: "אני הייתי נוהג אחרת". הראיון המלא לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, יתפרסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום"

רגע לפני יום כיפור, מתפנה יו"ר האופוזיציה לחשבון נפש על שני חברים, גנץ ושלח, שבגדו בו בשנה האחרונה וכבר מתכנן מי יהיו השותפים שלו לממשלה הבאה בראשותו.

לפיד חורץ באדיקות: "הממשלה הבאה תוקם לפי גבולות גזרה שונים לחלוטין מכל מה שהכרנו אי פעם, ממשלה שתשים את כל הדברים בצד ותטפל בקורונה ובכלכלה. בממשלה הזאת יכולים להיות חברים חרדים, ערבים, דתיים, חילונים, ימנים ושמאלנים. כולם. הממשלה הבאה תגיד: בשנתיים הקרובות אני מטפלת בקורונה ובכלכלה. נושאים כמו דת ומדינה, שתי מדינות או מדינה אחת, קפיטליזם וסוציאליזם – כל זה יחכה, כי עכשיו יש משבר, ותהיה ממשלת אד-הוק לטיפול במשבר. אציג תוכנית עבודה וכולם מוזמנים".

לפיד תוקף את שותפו לשעבר בני גנץ ואומר:
"אני לא מבין למה הוא נשאר שם. ברור שנתניהו לא יקיים את הסכם הרוטציה. ברור שגנץ לא מצליח ליישם מה שהוא רצה ליישם. הממשלה הזאת היא אסון".

לדבריו: "גנץ ואשכנזי צריכים לבקש סליחה לא ממני, אלא מהבוחרים".

לפיד מתייחס לכך שגנץ ושלח הפנו לו עורף ואומר:
"יש לי סיכום עם עצמי שאמשיך לתת אמון באנשים ואוכָל אותה מדי פעם, כי אני מעדיף את זה על פני חיים שלמים של חשדנות ופרנויה והסתכלות תמידית מאחורי הכתף. ראיתי מה זה עושה לנתניהו. זה משחית את הנשמה וגורם לך לחשוד בכולם, כל הזמן. אני מעדיף לתת אמון באנשים, ומדי פעם ליפול".

על התקוממות עפר שלח נגדו הוא אומר:
"יש לו שאיפה פוליטית, והוא ביטא אותה בקול רם. זה לגיטימי". הוא דוחה את הטענות שמדובר בהצגה מתוכננת ואומר "אנחנו לא עושים כאלה הצגות. אני איש הגון מדי בשביל לשחק ככה עם התודעה הישראלית. לא עושים דבר כזה".
לשאלה על הדרך הקשה שבה בחר שלח לתקוף אותו באולפני הטלוויזיה, אומר לפיד כי "אני הייתי נוהג אחרת".

לפיד אמנם רואה בנפתלי בנט שותף, אך גם מבקר אותו ואומר "אני מעריך את נפתלי בנט, הוא עושה עבודה טובה בימים אלה. הבעיה היא שבסוף הוא ייכנס לממשלה של נתניהו. בגלל זה נתניהו מתעסק בי ולא בו. הוא יודע שהם חלק מאותו מחנה, ושבסוף בנט יצטרף אליו".

גם על סוגיית ההפגנות שמסעירה את המדינה אומר לפיד: "לא אהבתי את המסיבה בים. זו לא היתה מחאה, זו היתה מסיבה".

לדבריו, לא המפגינים בבלפור יצרו את המדרון החלקלק וחוסר השמירה על ההנחיות. "מה שגרם למדרון החלקלק זה שהממשלה לא לוקחת ברצינות את ההנחיות של עצמה, כולל יועצי ראש הממשלה. מי שמפר את ההוראות עושה טעות. ההנחיות שומרות על הבריאות".

הראיון המלא לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, יתפרסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *