ח"כ ליברמן בהצעת חוק: לחייב את ראש הממשלה לעדכן את שר הביטחון, שר החוץ, הרמטכ"ל וראש אגף המודיעין בצה"ל בפרטי הסכמים

"פוגע ביתרון הצבאי איכותי של ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיש הבוקר הצעת חוק שמטרתה למנוע מצב כמו זה שאירע סביב הסכם השלום עם איחוד האמירויות, שבו לטענתו ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיר מהגורמים הרלוונטיים בממשלה את ההסכמה הישראלית לכך שארה"ב תמכור נשק מתקדם, כולל מטוסי F-35 חמקניים, לאבו דאבי.

בהסבר להצעת החוק שהגיש ליברמן נכתב: "הסכם הנורמליזציה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, לצד היותו מבורך, חשף לקונה חמורה, כאשר ראש הממשלה התחייב להסיר את התנגדותה של ישראל למכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, בין היתר מטוסי F-35 וכטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים), שיסופקו על ידי ארצות הברית.

זאת מבלי ליידע את שר הביטחון, שר החוץ, הרמטכ"ל וראש אגף המודיעין בצה"ל. לא רק שהדבר אינו תקין בעליל, אלא גם פוגע ביתרון הצבאי איכותי של ישראל, המעניק לה עליונות צבאית קונבנציונלית באזור, כך שכל מכירת נשק אמריקני למדינה אחרת במזרח התיכון, מותנית בכך שהדבר לא יפגע ביתרון הצבאי האיכותי של ישראל.

לא יעלה על הדעת שלראש הממשלה תהיה סמכות בלעדית בקבלת ההחלטות, מבלי להתייעץ, ליידע ולקיים דיון עם כלל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים.

הצעת החוק באה לתקן מצב זה ולחייב את ראש הממשלה לעדכן את שר הביטחון, שר החוץ, הרמטכ"ל וראש אגף המודיעין בצה"ל בפרטי הסכמים הכוללים היבטים ביטחוניים וכאלה העלולים לפגוע ביתרון הצבאי האיכותי של ישראל, בין אם נעשו בעל פה ובין אם בכתב, לפני החתימה הסופית על ההסכם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *