ח"כ לשעבר יהודה גליק: "רוצה להיות נשיא המדינה"

ריבלין? "נשיא של חצי עם". הרצוג? "שיישאר בסוכנות". "דווקא משום שאני לא מרגיש נשגב, אוכל למלא את התפקיד. כבר נפגשתי עם כ-40 ח"כים". הראיון המלא לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום"

בקיץ יתכנסו חברי הכנסת לבחור נשיא חדש למדינת ישראל, עם תום כהונתו של הנשיא ראובן ריבלין. מלבד יצחק (בוז'י) הרצוג, שככל הנראה יעמיד עצמו לבחירה – מצהיר כעת גם חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק על מועמדותו לתפקיד.

יהודה גליק חבר הכנסת לשעבר מהליכוד בראיון שיתפרסם מחר (ו') אומר: "הייתי מצפה שדווקא עכשיו נשים את כל הדברים בצד ונמצא את המחבר. במקום זה יש כל היום התנגחויות, חרדים וחילונים, 'בלפוריסטים' נגד 'ביביסטים', אנשי אקדמיה ואנשי עמל כפיים, ישראל הראשונה וישראל השנייה. אפילו המאבק בין אנשי הפריפריה לקיבוציניקים חזר לחיינו סביב נחל האסי".

המצוקה שעליה מדבר גליק מובילה אותו למה שהוא מגדיר כמשימת חייו בחודשים הקרובים: "קיבלתי החלטה שאני מגיש מועמדות לנשיאות המדינה. אני רוצה להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל. אני מרגיש שיש לי היכולת. לא רוצה להישמע כאילו אני קוסם, אבל דווקא משום שאני לא מרגיש נשגב או מורם מעם, אני יכול לעשות את התפקיד הזה בצורה טובה".

גליק לא מהסס למתוח ביקורת על הנשיא המכהן, רובי ריבלין: "הנשיא מדבר על ארבעה שבטים, אמרתי לו שלדעתי הוא שכח שני שבטים גדולים – המסורתיים ויהדות התפוצות. יש המון אנשים שהם לא בשבטים שהנשיא ציין, הם לא ערבים, חרדים, דתיים או חילונים. אמנם בא מעולם ערכי בית"ריסטי, אבל לאורך כהונתו חשו רבים בעם שהוא בא להטיף – והם לא אוהבים את זה. לכן קרה דבר נוסף – חלק גדול מהציבור לא התחבר אליו, נהיה לנו נשיא של חצי עם. אם יש נשיא של חצי עם, אז לא צריך נשיא. יש לנו מספיק ויכוחים ומלחמות".

ובנוגע לסיכוייו להיבחר, אומר גליק: "עד עכשיו נפגשתי כבר עם כ-40 ח"כים, חרדים, חילונים, שמאלנים, ימנים, ערבים. מרבים מהם שמעתי הערכה ריאלית שלא הכנסת הזאת תבחר את הנשיא הבא – כי אנחנו בדרך לבחירות. אתה שומע את זה גם מאנשי ליכוד וגם מאנשי כחול לבן. אבל אני יכול לומר שקיבלתי עידוד, אמנם לא כולם אמרו שיתמכו בי, אבל קיבלתי עידוד, גם מאנשים שנמצאים עמוק בימין וגם מאלו שנטועים עמוק בשמאל".

על התמודדות אפשרית מול חבר הכנסת לשעבר הרצוג, מציין גליק: "בוז'י הוא אדם טוב שעושה עבודת קודש בסוכנות היהודית, חבל שיפסיק את זה".

בנוגע להתמודדות אפשרית מול מרים פרץ, הוסיף: "אני מעריך אותה, לא שמעתי ממנה שהיא מסתובבת בכנסת ונפגשת עם אנשים. לא שמעתי שנפגשו איתה. ודאי שאין לי מילה רעה לומר עליה. אנסה לשכנע את החברים שיש לי יתרונות עליה, אני חושב שיש לי יתרונות של מרים פרץ ובוז'י הרצוג גם יחד".

לדבריו: "אין לי סודות. אני אדם פתוח וחשוף. כל מה שניסו להטיח בי, ללכלך עלי, לזרוק עלי בוץ – כבר ידוע ומוכר. הייתה מישהי שהגישה נגדי תלונה על הטרדה מינית והמשטרה זרקה אותה מכל המדרגות והוציאה הודעה שלא מצאה מקום לפתוח בחקירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *