חלם זה כאן: עבודות הכריה לרכבת המהירה לירושלים נעצרו – לאחר שהתברר שעשרות מטרים נכרו בתוואי שאינו נכון

חלם זה כאן – בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים: עבודות הכרייה של צמד המנהרות הארוכות בישראל, בין שער הגיא לעמק ארזים, שמיועדות למעבר הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים ולהיפך – נעצרו בימים האחרונים. הסיבה: באיחור רב, התברר כי הכרייה של המנהרות סטתה מהתכנון המקורי בגלל טעות הנדסית. לפי ההערכות ראשוניות, הרי שהמנהרות נכרו לפי תכנון שגוי לאורך של כמה עשרות מטרים. בנקודת עצירת העבודות התברר כי הן מרוחקות בכ–60 ס"מ (!) מהתוואי המקורי.

ההערכות כעת הן שכנראה גרמה הטעות כתוצאה מהזנה שגויה של זווית הכרייה במכונות החפירה המיוחדות שיוצרו לטובת הפרויקט. אלו הן במכונות כרייה אוטומטיות, המבצעות גם את החפירה, וגם את תימוך קירות המנהרה, תוך פינוי העפר לאחור‏. הפעלת המכונות הללו בפרויקט נעשית על ידי חברה כרייה איטלקית עבור הקבלן המבצע, קבוצת שפיר הנדסה. לבינתיים, הופסקו עבודות הכרייה כדי להתחקות אחר הסיבה לטעות, ואולם הן צפויות להתחדש בתוך ימים – לאחר שייקבע דפוס התיקון הנבחר.

מרכבת ישראל מסרו בתגובה: "בבדיקות יזומות שמבצעת החברה אחת לתקופה, נמצאו סטיות קלות בשתיים מהמנהרות שנכרות בימים אלה על ידי חברת שפיר שזכתה במכרז הכרייה בהן. זהו נוהל המאפיין את עבודות הכרייה, כאשר כחלק מההליך, נעצרות עבודות הכרייה עד לסיום התחקור ובחינת סטיית הכרייה מול הקבלן המבצע, ושאר העבודות בפרויקט ממשיכות על פי המתוכנן".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.