חמינאי מתגרה בטראמפ: "לא יכול לעשות לנו דבר"

חמינאי הוסיף: "אם אירן תחליט להתעמת עם מדינה, נעשה זאת באופן פומבי. אם מישהו יאיים על האינטרסים הלאומיים של ארצנו, אנחנו נילחם בחזרה ללא היסוס"

מפגינים עירקים, תומכי איראן חזרו להפגין הבוקר מול בניין שגרירות ארצות הברית בעירק. המפגינים זרקו אבנים, הציתו דגלים והשמיעו קריאות בגנות ארה"ב, שתיגברה את השגרירות.

חמינאי, המנהיג הרוחני של אירן, תקף בחריפות את ארה"ב על התקיפה בעירק ואמר כי "הממשל האירני, האומה ואני מגנים בחריפות את המתקפות", אמר הבוקר חמינאי .

חמינאי לא שכח גם לעקוץ את את טראמפ על כך שהאשים את איראן בהובלת המהומות: "שוב האיש הזה האשים את אירן במתקפות. אתה לא יכול לעשות לנו שום דבר – אם היית הגיוני, ואתה לא, היית רואה שפשעיך בעירק ובמדינות אחרות גרמו למדינות רבות לשנוא אותך".

חמינאי הוסיף: "אם אירן תחליט להתעמת עם מדינה, נעשה זאת באופן פומבי. אם מישהו יאיים על האינטרסים הלאומיים של ארצנו, אנחנו נילחם בחזרה ללא היסוס".

כזכור, אלפי מפגינים פרצו היום לשגרירות ארה"ב בבגדד בעקבות התקיפה האווירית שביצעה וושינגטון בעירק לפני כיומיים. המפגינים, פתחו בירי וניפצו חלונות. בעקבות ההסתערות: השגריר האמריקני וצוותו פונו מהמקום "בשל חשש לביטחונם".

גורם אמריקני בעיראק התייחס בשיחה לכאן חדשות להתפתחויות ואמר כי הם נערכים להתקפה של המיליציות האיראניות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: לכל מיליוני האנשים בעירק – מי שרוצה חירות ולא רוצה להישלט על ידי אירן, זה הזמן שלכם!". בכיר בממשל האמריקני אף מסר כי ארה"ב צפויה לשלוח לוחמי מארינס נוספים לשגרירות בבגדד על מנת להגן על האנשים ועל הציוד שנמצא שם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *