"חשש שיחלו בקורונה": נוסעי הספינה נחתו בישראל

11 נוסעי הספינה הישראלים שהיו על ספינת הקורונה ולא נדבקו בנגיף הקורונה נחתו לפנות בוקר (שישי) בנתב"ג.

11 נוסעי הספינה הישראלים שהיו על ספינת הקורונה ולא נדבקו בנגיף הקורונה נחתו לפנות בוקר (שישי) בנתב"ג. הנוסעים שהועברו למיניבוס של מד"א שהסיע אותם לבית החולים שיבא בתל השומר טענו כי הם בריאים. עם זאת, ארבעת הישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה נשארו ביפן לצורך קבלת טיפול רפואי.

בסביבות השעה 4:30, נחת המטוס בישראל. "המטרה היא להחזיר את הישראלים לשגרה", אמר פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא. "הם נמצאים כרגע בסבירות גבוהה להדבקה, נדע מה מצבם רק בצהריים".

"הנוסעים הגיעו לארץ מחויכים למדי, ירדו מהמטוס ברגל והוחלפו להם המסכות. הם עלו בצורה מסודרת לאוטובוס, דרך יציאה נפרדת ובתיאום מלא עם משרד הבריאות", סיפר פרמדיק מד"א. "ההפרדה נועדה למנוע התערבבות עם שאר האוכלוסייה שהייתה שם. הם הועברו למתחם הבידוד בתל השומר, ובבדיקה ראשונית נמצאו בריאים ללא חום וללא תסמינים".

רמי מאושר, פרמדיק מד"א שליווה את הנוסעים במיניבוס, סיכם: "אירוע מספק. עשו חיטוי לאוטובוס ועכשיו הולכים לישון מרוצים. כולם אמרו תודה והבינו את גודל המשימה. יש כאלו שקשה להם עם הבידוד, אבל יהיה בסדר".

דובר המשפחות ששהו על "ספינת הקורונה", אליהו אליוביץ, מסר: "בהתאם להוראות בית החולים שיבא, בני המשפחות הנמצאים בישראל לא ייפגשו עם נוסעי הספינה שיאושפזו בתנאי בידוד בשבועיים הקרובים. אנו מקווים שנוסעי הספינה יעברו כניסה שקטה ומנוחה לאחר המסע שעברו בשבועות האחרונים בכלל ובימים האחרונים בפרט, עד ההגעה בחזרה הביתה לישראל. אנו מודים לתושבי ישראל על הדאגה והמסירות כל העת ולאנשי המרכז הרפואי על החיבוק החם בהכנות להגעתם בתחושה של בית בתנאי הבידוד המחמיר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *