חתונת ההדבקה בבעלזא: המשטרה פותחת בחקירה פלילית

המשטרה מודיעה כי בעקבות החתונה שנערכה אמש בירושלים בניגוד לתקנות הקורונה, ובהמשך לאכיפה מנהלית שבוצעה במקום, הוחלט במשטרה על פתיחה בחקירה פלילית בתיאום עם הפרקליטות.

המשטרה מודיעה כי בעקבות החתונה שנערכה אמש בירושלים בניגוד לתקנות הקורונה, ובהמשך לאכיפה מנהלית שבוצעה במקום, הוחלט במשטרה על פתיחה בחקירה פלילית בתיאום עם הפרקליטות.

כזכור, המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם 4 קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים ובנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי.

"המשטרה רואה בחומרה הפרה כה בוטה של התקנות באופן המסכן את בריאות הציבור ותמשיך לאכוף את התקנות למען שלום הציבור ובריאותו", נמסר מהמשטרה.

הפרוייקטור פרופסור איתמר גמזו תקף בחריפות בשיחה עם עיתונאים את אנשי חסידות בעלזא שם חגגו אלפים בחתונת הענק ללא מסיכות – מבוגרים לצד צעירים: "מה שראינו אתמול זאת פוטנציאל להדבקה המונית", אמר גמזו, לדבריו, "זה מטריף אותי, מכעיס אותי. אנחנו צריכים להיות יותר נוקשים, לא אחרי האירוע – לפני האירוע. אני פונה לציבור החרדי ואומר: דבר שכזה – זה בוודאות הדבקה, ואם יש קשישים זה בוודאות חולים קשים."

העיתונאי יאיר שרקי הגיב בטוויטר: "הטענה שאי אפשר לבקר את חסידי בעלזא אחרי ההפגנות בבלפור חזקה, אבל שימו לב להבדל: בבלפור- הפגנה באוויר הפתוח עם מסכות. בלי החלטה עקרונית לצפצף על ההנחיות. בבעלזא- אירוע צפוף באולם סגור בלי מסכות. עם הנהגה ששולטת ומכוונת כל פרט. בחצר שבה יש הוראה שלא להיבדק והכחשת קורונה בהיקף נרחב".

התגובות ברשת התחלקו בין מבקרי בעלזא לבין תומכי שיטת מכחישי הקורונה שדבקו בעמדת החסידות, ורובם ככולם התקוממו על התקשורת העויינת שבהפגנת בלפור נתנה גושפנקה לשמאל להפגין בהמוניו בעוד את בעלזא הם בחרו לבקר בחריפות.
 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *