טלדור תכיר בהתאגדות בוחני הנהיגה בהסתדרות

בדיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הוכרעה לטובת העובדים וההסתדרות סוגיית התאגדות מערך בוחני הנהיגה של חברת טלדור ונקבע כי ההסתדרות הינה הארגון היציג של העובדים.

כ-130 עובדים בטלדור המועסקים במערך בוחני הנהיגה, רובם "טסטרים", התאגדו בהסתדרות בחודש אוקטובר השנה. הנהלת החברה דחתה את הודעת היציגות של ההסתדרות ואף התערבה בזכות ההתארגנות. במקביל לצעדים ארגוניים ושביתה שבה נאלצו לפתוח העובדים על מנת להיאבק על זכויותיהם, ההסתדרות הגישה לבית הדין בקשה דחופה להכרה בחוקיותה של היציגות, לניהול משא ומתן קיבוצי וכן בעניין הפגיעה בהתארגנות.

בהליך שהתנהל אתמול בפני כב' השופטת דפנה חסון זכריה, הגיעו הצדדים להסכמות בחסות בית הדין, לפיהן החברה מכירה ביציגות ההסתדרות במערך בוחני הנהיגה, על כל המשמעויות הכרוכות בכך – והצדדים יחלו במשא ומתן להסדרת תנאי העסקת הבוחנים בהסכם קיבוצי ראשון.

זוהי למעשה הפעם הראשונה שבה בוחני הנהיגה מתארגנים לאחר ההפרטה הקשה שביצעה המדינה בשירות בחינות הנהיגה. עם קבלת פסק הדין ההסתדרות הפכה למעשה לארגון עובדים יציג במערך בוחני הנהיגה המופרט בשלמותו, הן בחברת טלדור שזכתה במכרז לשירותי בחינות נהיגה מעשיות באזור הדרום והן בחברת מילגם שזכתה במכרז זהה באזור הצפון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *