טלטלה בברסלב: בית הדין הזמין את הרב ברלנד לדיון חוזר

הבוקר נחשף בתכנית של מנדי ביתאן בכאן מורשת כי אנשי הרב אליעזר ברלנד הציגו מצג שווא בפרסום המכתב שבו קוראים הרבנים שלא לתקוף יותר את הרב ברלנד, וכעת, נחשף מכתב הזימון שנשלח לברלנד על ידי בית הדין שהוקם לדון בעניינו

הבוקר נחשף בתכנית של מנדי ביתאן בכאן מורשת כי אנשי הרב אליעזר ברלנד הציגו מצג שווא בפרסום המכתב שבו קוראים הרבנים שלא לתקוף יותר את הרב ברלנד, וכעת, נחשף מכתב הזימון שנשלח לברלנד על ידי בית הדין שהוקם לדון בעניינו, המכתב מספר את הסיפור האמיתי.

על פי הדיווח ב'כאן 'לצורך בירור תורני ויסודי, שיכריע אחת ולתמיד בפרשת הרב ברלנד- הכרעה שאחריה לא יהיה ניתן להמשיך ולהתייחס אליו כרב לגיטימי – הוקם בית דין מיוחד שכלל נציגים מכלל בתי הדין הנחשבים ביותר בחברה החרדית.

בית הדין פעל בחשאיות. הוא זימן אליו עדים ועדות שיעידו, ריכז חומרים הקשורים בפרשה והגיע למסקנה שהחשדות כנגדו מבוססות. רק לקראת תום הדיונים, החליטו בבית הדין לזמן את ברלנד עצמו להתייצב בפניהם ולהשמיע את קולו.

משליחת מכתב הזימון, מכתב שלמעשה גילה לראשונה לרב ברלנד ואנשיו אודות קיומו של בית הדין, החל מסע לחצים מאסיבי על בית הדין. כחלק מניסיון להרגיע את הרוחות ולפעול להבאתו של ברלנד לדיון, הסכים בית הדין, לבקשת אנשי ברלנד, לפרסם מכתב פומבי לציבור שבו קורא בית הדין שלא לעסוק בעניין עד תום הדיונים.

אלא שאנשי ברלנד החליטו להשתמש במכתב כדי להציג מצג שווא שבו כביכול בית הדין זיכה את רבם ולפיכך קורא שלא לפעול נגדו.

בתכנית הבוקר של "מנדי וביתאן", מתפרסם לראשונה מכתב הזימון שבית הדין שלח לברלנד עצמו. במכתב הזה, הדיינים לא בוחלים במילים וכותבים באופן ברור: "במשך תקופה ארוכה יצאו שמועות ורינונים נגד כבודו. הגיעו עדויות וראיות המחזקים החשדות, באופן המצריך בירור יסודי בבית דין. היות ונתמנינו מטעם בתי דינים החשובים בישראל לדון ולהורות בפרשייה זו, הננו להזמין את כבודו להופיע בפנינו". בהמשך המכתב, ברלנד מוזהר להגיע לדיון בליווי אדם אחד בלבד, לא לספר לאיש מקהילתו על דבר הדיון ולמנוע התקהלויות של חסידיו סביב בית הדין.

בתמונה: צילום המכתב

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *