טראמפ מאיים: "איראן עשתה טעות גדולה"

המתיחות במפרץ: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב כעת בחשבון הטוויטר שלו להפלת כלי הטיס האמריקני במצרי הורמז וכתב:  "אירן עשתה טעות גדולה"

על רקע המתיחות במפרץ הפרסי והחשש מהתלקחות במזרח התיכון, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב כעת בחשבון הטוויטר שלו להפלת כלי הטיס האמריקני במצרי הורמז וכתב:  "אירן עשתה טעות גדולה".

גם הנשיא פוטין, התייחס היום למתיחות במפרץ הפרסי וטען כי מתקפה אמריקנית באירן עלולה להיות "בעלת השלכות קטסטרופליות לאזור".

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי אמר הבוקר כי איראן לא מעוניינת במלחמה – אך תעשה הכול כדי להגן על עצמה. בנוסף, דובר משרד החוץ של אירן גינה את הכניסה של ארצות הברית למרחב האווירי של המדינה ושיגר מסר חריף לוושינגטון: "נגיב בעוצמה לפרובוקציות לא חוקיות"

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הוסיף כי "הפלת מל"ט המודיעין האמריקני הבוקר הועבר מסר ברור לוושינגטון".

"הגבולות שלנו הם קו אדום ואנחנו נגיב בעוצמה על כל תוקפנות", אמר סלאמי. "אירן לא מעוניינת במלחמה עם אף אומה, אבל אנחנו מוכנים להגן על אירן".

הבוקר דווח על כך שאיראן הפילה את המל"ט האמריקני שהוא מדגם "RQ-4 גלובל הוק": על פי הדיווח באתר הרשמי של הצבא האירני, כלי הטיס "העוין" עסק בפעילות ריגול ויורט דקות לאחר שחדר לשטח האווירי של אירן. לאחר מכן, אישרו בפנטגון את הדיווח, וכעת נראה שארה"ב לא תטמון את ידה בצלחת ותגיב להתגרות האירנית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *