טרור בבית חב"ד בקליפורניה: הרוג ו-4 פצועים

הרוג אחד ו-4 בני אדם, בהם שני ילדים, נפצעו מירי בבית כנסת של חב"ד בעיר סן דייגו. בין הנפגעים: שליח חב"ד

אדם שזהותו לא ידועה נכנס הערב לבית כנסת חב"ד בקליפורניה שבארצות הברית, וביצע פיגוע ירי. במקום הרוג אחד, ועוד מספר פצועים. המשטרה המקומית מסרה לכלי התקשורת: לצערנו אנחנו מדווחים על לפחות הרוג בזירה הקשה בבית הכנסת – אנחנו ממשיכים בסריקות עם מספר מסוקים לאתר ככל הנראה חשוד נוסף באירוע אך אחד מהיורים נעצר בוודאות והוא כעת עובר חקירות בתחנה המקומית בעיר.

פיגוע הירי התרחש בבית חב"ד בעיר פוואיי שבמחוז סן דייגו בדרום-מערב מדינת קליפורניה. לפי הדיווחים, אדם אחד נהרג, 4 מתפללים נפצעו, בהם 2 ילדים והשליח הראשי בעיר הרב ישראל גולדשטיין. היורה נעצר, אך טרם הוברר המניע לירי.

טיב ואוס, ראש עיריית פוואי בקליפורניה, הגיב על מעצר החשוד: "אני לא יודע הרבה עליו, שמעתי שזה אדם עם שנאה בליבו, שנאה כלפי הקהילה היהודית. אנחנו לא נסכים לכך"‎.

ממשרד החוץ נמסר כי "הקונסול בלוס אנג'לס, אבנר סבן, בודק מעורבות של אזרחים ישראלים באירוע ויעדכן בהקדם".
שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, הגיב על פיגוע הירי ואמר כי ״המילים, המפגנים והקריקטורות הופכים ליריות נגד מתפללים בבתי כנסת". עוד הוסיף דנון: "מחלת האנטישמיות ממשיכה להרים את ראשה ולגבות קורבנות. זו השעה לפעולה, למלחמה נחושה ולא לגינויים רפים שמאפשרים לכוחות השנאה להחיות תקופות חשוכות בהיסטוריה".

אחת מנשות הקהילה בבית הכנסת אמרה לתקשורת המקומית: "זו חגיגה חשובה מאוד עבורנו, היו המון אנשים בפנים והם מתפללים". היא תיארה, "כולם צעקו ובכו". האישה סיפרה כי בעלה היה בתוך בית הכנסת בעת הירי ואמר לה ש"מישהו נכנס, התחיל לקלל ולירות".

משרד השריף של סן דייגו הודיע כי התקבלו דיווחים על אדם חמוש בסמוך לבית הכנסת בסמוך לשעה 11:30 בבוקר (שעון מקומי) – ובשלב זה הוזעקו כוחות לזירה.

"אנא התרחקו מהזירה ותאפשרו לשוטרים לעשות את עבודתם", נכתב בציוץ מטעם משרד השריף, "תודה לכם על ההבנה והעזרה".

בבית הכנסת שהוקם ב-1986 החלו חגיגות החג השני של פסח – כחצי שעה בלבד לפני הירי, והן היו אמורות להימשך שעות ארוכות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *