ידיעות אחרונות" והפרשנית סימה קדמון יפצו את תנועת "אם תרצו" ודוברה בסך 105,000 ₪ בגין לשון הרע

"חכמים היזהרו בדבריכם"

בית המשפט השלום בתל אביב – יפו פרסם הבוקר (ג') את פסק הדין בתביעת הדיבה של תנועת "אם תרצו" ודוברה נגד עיתון "ידיעות אחרונות" והפרשנית סימה קדמון. השופטת הבכירה, רונית פינצ'וק-אלט, נדרשה לשני פרסומים שראו אור ב"עיתון של המדינה" במרס 2017 ועסקו בסערה שחוללה הסדרה "מגידו", ששודרה ב-yes באותה התקופה ועסקה בתיעוד חייהם של מחבלים פלסטינים הכלואים בבתי הסוהר בישראל.

בני משפחות שכולות ביקשו להביע את מחאתם על השתתפות המדינה בתקצוב הפקת הסדרה ופנו לשרת התרבות דאז, מירי רגב, בדרישה להפסיק את הזרמת הכספים. ב"ידיעות אחרונות" האשימו כי תנועת "אם תרצו" ודוברה הם העומדים מאחורי המחאה וכי לצורך קידומה, הציגו עצמם כמי שפועלים לכאורה מטעמו של ארגון שמאל רדיקלי.

שני הפרסומים ראו אור מבלי שנתבקשה תגובת "אם תרצו" והדובר טרם הורדתם לדפוס; האחרון מביניהם כלל מתקפה אישית חריפה של הפרשנית סימה קדמון נגד דובר התנועה, שאותו האשימה ב"המצאה" של "מכתב מדומה" שנשלח לשרה רגב ומתיימר להיות מטעם משפחות שכולות.

"אינני מקבלת טענה זו של הנתבעים, הן באשר לכך שהמכתב הוא מטעם "אם תרצו" והן באשר לכך שהתובעים יצרו זהות בינם לבין כותבי המכתב, או כי מדובר באי דיוק שאין בו "דיבה". לא הוכחה כלל מעורבותה של "אם תרצו" במכתב",

קבעה השופטת פינצ'וק-אלט והוסיפה: "נכתב כי בדיקה שערך הפורום העלתה שהמכתב המדומה הוא המצאה. בכך ישנה למצער קביעה שהמכתב הוא מדומה, דבר שאין בו אמת, ושיש בו כדי לבזות את התובעים".

בפרק הסיכום של פסק דינה המנומק, חייבה השופטת פינצ'וק-אלט את "ידיעות אחרונות" וקדמון לפצות את "אם תרצו" ואת דובר התנועה בסך כולל של 105,000 ₪. עוד נקבע, כי הנתבעים יישאו בשכר טרחת עורך דין והוצאותיהם של התובעים בסך 20,000 ₪, בצירוף האגרות ששילמו.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", מסר כי: "חכמים היזהרו בדבריכם. על כל כלי התקשורת לדעת כי ההיצמדות לאמת היא דבר חשוב ביותר בכל מדינה דמוקרטית. תנועת אם תרצו תמשיך ללוות את המשפחות השכולות של "פורום בוחרים בחיים" במאבקם נגד הטרור "

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *