יוגב מגיב לראשונה לעימות עם בנט

‏ח"כ מוטי יוגב מגיב לראשונה לעימות שפרץ בינו לבין בנט: "התבטאתי ביטויים קשים ולא ראויים, אנחנו חפצים בכל איחוד"

 

ח"כ מוטי יוגב שובר שתיקה: לראשונה מאז העימות המתוקשר עם נפתלי בנט בשבוע שעבר, התייחס הבוקר בכנסת השקעות, הוגנות והלכה שנערך בבורסה לניירות ערך למגעים במחנה הימין הדתי. "התבטאתי ביטויים קשים ולא ראויים. אנחנו לא מתביישים בהיותנו מפלגה ציונית דתית, שמחברת עם לריבונו, שיודעת שהתורה היא מגדלור לחייה, ומסירות נפש למדינה. "כל זה מחייב אותנו, על אף הדיבורים הקשים, כל מה שנוכל לחבר סביב", הדגיש יוגב.

"לא התפלגנו ולא פרשנו, בחרנו ביו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, אדם שבשורשיו הוא ספרא וסייפא, ומכוח זה, אנחנו חפצים בכל איחוד. גם אני, שהתבטאתי ביטויים קשים". את תגובתו של בנט הגדיר יוגב כ"חצאי אמיתות", והדגיש כי בחר לעצור את העימות המתוקשר בשביל אחדות המחנה: "בחרתי לא להגיב אחרי חצאי האמיתות שנשלחו אליי, בחרתי שלא להגיב ושלא להדליק את האש יותר. לכן אני אומר, למרות הכול, נצטרך לחפש אחדות מכוח האחריות בכל המחנה הזה לגווניו – כולל נפתלי בנט ואיילת שקד. אנחנו בתוכנו צריכים לדבר על כך".

בנוגע לשאלת מנהיג רשימת איחוד מפלגות הימין, הדגיש יוגב כי "בחרנו ברב רפי פרץ, שהוא יהיה בראש המפלגה שלנו".

בנוגע למקומה של שרת המשפטים לשעבר ברשימת איחוד מפלגות הימין אמר יוגב כי "איילת שקד יכולה להיות מקום 2". יוגב הצטרף להצהרתו של סמוטריץ', כי יהיה מוכן לעשות ויתורים אישיים למען אחדות המחנה.

עוד חשף יוגב כי נציג כחול לבן פנה אליו בניסיון לסכל את פיזור הכנסת, זמן קצר לפני ההצבעה "הכול קם ונפל על כן או לא נתניהו, ושם זה נעצר", סיפר.

"התחושה החזקה היא שמעבר לאחדות המחנה היא הצורך באחדות ישראל. בנקודת הזמן בחיים ששמה לי עוד שריטה בעניין היא אסון צפית. כשביקרנו בניחומי אבלים, למדתי למה הם בחרו ללמוד במכינה כלל-ישראלית. זה עשה לי שיעור לחיים.

"אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לעשות אחדות בתוכנו, וגם בממשלת אחדות. אני אעדיף ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין, אבל שקווי היסוד יהיו קווים לאומיים. בוודאי שלא נקדם נסיגה מיהודה ושומרון. יהודית ודמוקרטית – ארץ ישראל לעם ישראל ודמוקרטית – ככה קבע העם. אני כמה לאחדות בכל מחננו ובכל עם ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *