יום השואה: בישראל מתייחדים עם זכר הקדושים

היום יימשכו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בשעה 10:00 תישמע צפירה בת שתי דקות בכל רחבי הארץ, ומיד לאחר מכן ייפתח ביד ושם טקס הנחת הזרים במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה

היום יימשכו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ט. בשעה 10:00 תישמע צפירה בת שתי דקות. מיד לאחר מכן ייפתח במוזיאון יד ושם בירושלים טקס הנחת הזרים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין.

בשעה 11:00 ייפתח במקביל בכנסת וביד ובשם טקס הקראת השמות. ב-13:00 ייערך הטקס המרכזי ביד ושם במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה. ב-14:30 ייצא לדרך מצעד החיים בפולין מאושוויץ לבירקנאו. אירועי יום השואה יינעלו בשעה 19:30 בטקס בקיבוץ יד מרדכי.

אמש נפתחו אירועי יום השואה בעצרת ביד ושם. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בעצרת ואמר: "כשאדם כותב על השואה, אין מילים לתאר את מה שהקורבנות הרגישו, כאשר המוות היה הנורמה והחיים היו נס. כך כתב ניצול השואה ד"ר אלי ויזל ז"ל, שספריו מבטאים את ניצחון הרוח האנושית על פני מעמקי הרוע. לכתוב על השואה, לספר על השואה, לתאר את השואה – הכל צריך להיעשות בחרדת קודש".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הקריא את סיפורו של אחד ממורדי הזונד-קומנדו באושוויץ: "זלמן גרדובסקי נולד בפולין ב-1910 ובדצמבר 1942 נשלח עם משפחתו לאשוויץ. עם הגיעם, נשלחו כל בני המשפחה להשמדה, ואילו הוא שובץ בזונדר-קומנדו – התעטף בטלית בכל יום ואמר קדיש לזכר הקורבנות שנשרפו באותו יום. לזכר הקורבנות כתב יומן, שרק חלקים ממנו שרדו, אותו הטמין זלמן בין שרידיה של משרפה 3, ושהתגלו לאחר המלחמה".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *