יום כיפור: טיפים לצום מועיל וקל

מיטב המומחים של בית החולים "שערי צדק" מעניקים טיפים ועצות כיצד לצלוח את צום יום הכיפורים בשלום

כבכל שנה בעת התקרב ערב יום כיפור, המוני עמך בית ישראל מתכוננים לקראת יום הדין והצום. יום כיפור הוא יום של תפילות ולכן רצוי להתכונן לקראת הצום בצורה טובה ויעילה כדי למנוע הרגשה רעה ותחושת רעב וצמא.

מומחי בית החולים "שערי צדק" הכינו עבור כך עצות וטיפים שנוכל לעבור את הצום בקלות.

לקראת הצום:

□ מומלץ להפחית את כמויות הקופאין כבר יומיים שלושה לפני הצום כדי למנוע כאבי ראש הנובעים מחסר לאנשים הרגילים לצריכה קבועה וגבוהה.

□ ביום תחילת הצום מומלץ שלא לאכול כמויות גדולות. ארוחות גדולות מדי אינן מקלות על הצום, נהפוך הוא- יכולות להכביד. גופנו יכול לאחסן כמות מוגבלת של פחמימות והעודף הופך לשומן אשר אין לו תרומה להקלת הצום אלא דווקא לעודף משקל.

□ רצוי לחלק את הארוחות ל 3-4 במהלך יום זה.

□ רצוי לא להרבות בתבלינים.

□ במשך היום ובעיקר בארוחה המפסקת מומלץ לאכול פחמימות מורכבות כדוגמת פסטה, אורז מלא, כוסמת, קטניות ו/או בטטה. פחמימות אלו מקטינות את הפרשת האינסולין ותחושת הרעב העלולה להופיע בעקבות ארוחות עתירות פחמימות פשוטות.

□ חשוב לכלול חלבון כלשהו ושומן בכמות מוגבלת בכל אחת מהארוחות.

□ מומלץ להימנע מאלכוהול

במשך הצום:

השנה החזאים מבטיחים לנו שרב שיתווסף לצום הארוך, לכן רצוי במשך כל היום לשהות בחללים ממוזגים ולהימנע מפעילות גופנית.

שבירת הצום:

* חשוב שיעשה בהדרגה ומתינות

* בשלב ראשון- חשוב לשתות נוזלים עם פחמימות זמינות כדוגמת שתייה ממותקת עם פרי ו/או כעכים / ביסקוויטים וכדומה.

* בהמשך רצוי לאכול ארוחה קלה כדוגמת ארוחת בוקר.

* הארוחות – המפסקת וזו של הפסקת הצום אינן צריכות לספק את כמויות האנרגיה ורכיבי המזון שנגרעו במהלך הצום. כאמור, ארוחות גדולות אינן בריאות ותוצאותיהן הן הפוכות- עודף האנרגיה הופך לשומן ומכביד עלינו.

צום קל ומועיל וגמר חתימה טובה!

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.