יום שישי השחור: הבוקר נחשפו הפרוטוקולים מהדיון הגורלי בקבינט

חשיפה ב'ישראל היום': פרוטוקולי דיון הקבינט הסוער לפני "יום שישי השחור" ברפיח. גנץ ויעלון תמכו בהפסקת אש: "יש בכך רווח מבצעי". בנט התנגד: "זה פוגע בחיילי צה"ל"

העימות על ההבלגה בצוק איתן: 27 ביולי 2014, דיון הקבינט הסוער לפני יום שישי השחור ברפיח. גנץ ויעלון תמכו בהפסקת אש: "יש בכך רווח מבצעי". בנט התנגד: "זה פוגע בחיילי צה"ל". כך מפרסם הבוקר (ד') לראשונה, הפרשן הפוליטי של "ישראל היום" מתי טוכפלד.

שלושה שבועות אחרי תחילת מבצע צוק איתן ברצועת עזה, יזמו האו"ם ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הפסקת אש הומניטרית בין ישראל לחמאס למשך 72 שעות.

אחרי שאישר זאת הקבינט המדיני־ביטחוני, היתה אמורה ב-08:00 בבוקר ביום שישי, 1 באוגוסט 2014, להיכנס לתוקפה הפסקת האש. הפסקת האש הופרה בתוך פחות משעה על ידי חמאס, שהחל לשגר טילים ופצצות מרגמה על יישובים ישראליים סמוך לרצועה.

במקביל, בשעה 09:05, תקפה חוליית חמאס שהגיחה דרך מנהרה כוח של צה"ל, הרגה את רס"ן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני, וחטפה את סגן הדר גולדין ברצועת עזה. לימים הוכרז גולדין כהרוג על ידי הרבנות הצבאית.

כמה ימים לפני כניסת הפסקת האש שהובילה לאירועי "יום שישי השחור" ברפיח, התכנס הקבינט ב־27 ביולי כדי לאשר את פרטיה.

לידי "ישראל היום" הגיעו פרוטוקולים מהישיבה המכרעת, ומהם עולה כי שר הביטחון דאז, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל דאז בני גנץ, שהובילו את התמיכה בה באותה ישיבה, לא הציגו לשרים את הסיכונים שעשויים להתרחש כתוצאה מהפסקת האש – שהתבררה לימים כקטלנית במיוחד. דווקא בנט היה זה שהתנגד באומרו: "זה פוגע בחיילי צה"ל".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *