יוניליוור בפאניקה: צניחה של 83.4% במכירות

חודש לאחר סערת הזיהום בקו הייצור של דגני בוקר תלמה של יוניליוור, מכירות דגני הבוקר מתקשות להתאושש. הפרטים. {משבר הקורנפלקס}

חודש לאחר סערת הזיהום בקו הייצור של דגני בוקר תלמה של יוניליוור, מכירות דגני הבוקר מתקשות להתאושש.

על פי דה מרקר ,מנתוני נילסן,  עולה כי המכירות של דגני בוקר תלמה נמוכות ב-83.4% לעומת רמתן לפני גילוי הסלמונלה.

 

במותג הילדים עוגי נרשמה ירידה של- 87%. מכירות המותג ברנפלקס ירדו ב-78%, וגם מכירות המותג לילדים המוביל של החברה, כריות, ירדו ב-77%. הנתונים מסתמכים על המכירות של יוניליוור תשעה שבועות לפני המשבר (הממוצע השבועי מ-22 במאי עד 23 ביולי) לעומת השבוע שעבר.

 

גם חברת סלטי שמיר משלמת את המחיר  המכירות של סלטי שמיר והמותגים הפרטיים ירדו ב-74% ו-70% בהתאמה, לעומת תשעה שבועות לפני המשבר, ואילו כלל המכירות בקטגוריה זו ירדו ב-6.5%. מדובר בירידה גדולה, אם מביאים בחשבון שבקטגוריית החומוס כבר נרשמה מגמה של ירידה במכירות בשנה האחרונה.

אבי בניהו, המשמש יועץ אסטרטגי לחברות מזון, ובהן תנובה ומעדני מיקי אומר לדה מרקר, "התנהלות יוניליוור פגעה באופן דרמטי באמון הציבור בחברה. הציבור מוכן לקבל את זה שיש תקלה, אבל כשהיא נוגעת לבריאות שלו – הוא רוצה דיווח מהיר ויש לו אפס סבלנות להסתרות ולשקרים. ביונליוור נעשו שגיאות שהמנכ"לית הודתה בהן, והציבור אינו מוכן לסלוח בקלות. ככל שהחברה גדולה יותר, עוצמת הענישה של הציבור גדולה יותר, כי מצפים ממנה ליותר.

 

"אם יוניליוור תעשה את הצעדים הנכונים בפרסום, תפרסם את הלקחים שהופקו ותצא במבצעים, הציבור יסלח, והיא תצליח להתאושש במכירות בתוך כמה חודשים, גם אם לא התאוששות מלאה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.